2.6 מיליון שקלים: תביעת הענק של שקמה ברסלר נגד ח"כ טלי גוטליב

פעילת המחאה הגישה תביעה נגד חברת הכנסת מטעם מפלגת הליכוד ושישה פעילי רשת נוספים • בכתב התביעה נכתב כי "השקרים מעוררי הפלצות, שאף הוכחשו על ידי משרד ראש הממשלה במספר הזדמנויות, עשו את דרכם עד ללב השיח הציבורי" • ח"כ גוטליב הגיבה: "ברסלר התגעגעה לאור הזרקורים"

שקמה ברסלר וח"כ גוטליב. צילום: קוקו ואורן בן חקון

פרופ' שקמה ברסלר הגישה היום (חמישי) באמצעות עורכי הדין עידן סגר ואוהד רוזן, תביעת לשון הרע בסך 2.6 מיליון שקלים נגד ח"כ טלי גוטליב ושישה פעילי רשת נוספים אשר שיתפו את דבריה, וביניהם מני אסייג וסמדר הילה שמואלי.

במכתב התביעה נכתב: "תובענה זו מוגשת נוכח אסופת שקרים בוטה, קונספירטיבית ומעוררת חלחלה שהופצה בעניינם של התובעת ובן זוגה (שהינו עובד ציבור). בלב הפרסומים, עלילת דם כנגד התובעת והאשמתה בבגידה במולדת, בקשר עם ארגון הטרור חמאס, ובאחריות לטבח הנורא שביצעו מחבליו ביום 7.10". 

עימות בין גוטליב ודיסטל במליאה "בושה" || ערוץ הכנסת

עוד נכתב כי "באמצעות הנתבעת, ח"כ טלי גוטליב ויתר הנתבעים, השקרים מעוררי הפלצות, שאף הוכחשו על ידי משרד ראש הממשלה במספר הזדמנויות, עשו את דרכם ממעבה המרשתת, עד ללב השיח הציבורי ולנייר המכתבים של הכנסת. הם הגיעו כמעט לכל בית. אפילו בעידן שבו הציבור נאלץ, בעל כורחו, לנווט את דרכו כמעט מדי יום בין מפיצי "פייק ניוז", הסולדים מאמת וממומחיות – הפרסומים מושא התובענה דנן בולטים בשקריותם, בחולניותם ובהפניית גבם למציאות". 

התובעים הוסיפו בנוגע לחסינותה של גוטליב כי "מצב בו חברת כנסת שהפיצה באופן חוזר ומכוון שקרים בוטים נגד אזרחית, לכאורה בנושאים קרדינליים לביטחון המדינה, מסרבת לקיים עליהם דיון ומבקשת להסתתר תחת חסינותה – הוא בלתי נסבל. מדובר בניסיון לניצול ציני ומניפולטיבי של מוסד החסינות, שאל לבית המשפט הנכבד לתת לו יד".

ראש המוסד דדי ברנע, צילום: גדעון מרקוביץ'

ח"כ גוטליב הגיבה לדברים וכתבה: "הגב׳ ברסלר התגעגעה לאור הזרקורים ופרסמה שהיא הגישה תביעה נגדי. אני שבה ומבהירה כי החסינות שלי היא מהותית ומעוגנת בחוק ואין לי כוונה להסיר אותה. צר לי לאכזב את הגב׳ שאחראית עם חבריה בין השאר לתופת שהתרחשה עלינו". 

כזכור, בשבוע שעבר ח"כ טלי גוטליב פרסמה טענות קשות נגד מנהיגת המחאה שקמה ברסלר וכתבה: "עדנה קרנבל מפרסמת שארה״ב יירטה שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינוואר מספר ימים לפני התופת. ראש המוסד זימן את ברסלר לפגישה". על הדברים הללו הגיבו במוסד כי "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם", בעוד ברסלר עצמה דרשה מגוטליב לוותר על חסינותה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר