הנהגת שדרסה את הילד רפאל אדנה מואשמת בהפקרה

כתב אישום הוגש כנגד קרול פסלר על הפקרה לאחר תאונת הדרכים בה נהרג רפאל אדנה • פסלר המשיכה בנסיעתה לאחר הפגיעה • משפחתו בתגובה: "קיבלנו בתדהמה את הבשורה על הגשת כתב אישום; נותר לנו רק להצטער שהוחלט לבוא לקראת מי שרצחה את בנינו"

רפאל אדנה בן ה-4 שנהרג בתאונה בנתניה. צילום: באדיבות המשפחה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) לבית המשפט לתעבורה כתב אישום נגד קרול פסלר, תושבת נתניה כבת 80 בעבירת הפקרה לאחר תאונת דרכים בה נהרג הילד רפאל אדנה ז"ל לפני כחצי שנה. הודעה על כתב האישום נמסרה למשפחה.

לפי כתב האישום, תמיר צגאי יחד עם שני נכדיו, עברו שלא במעבר חצייה בשדרות בן גוריון בנתניה. הנאשמת שנהגה ברכבה, פגעה ברפאל ז"ל ובידו של תמיר והמשיכה בנסיעה בלי לבדוק במי פגעה ובלי להזעיק את כוחות ההצלה. אדנה נפגע באורח קשה ולאחר מספר ימים נקבע מותו.

"בימים בהם כולנו לוקחים חלק במאמץ המלחמתי להגנה על המולדת קיבלנו בתדהמה את הבשורה על הגשת כתב אישום מהקלים שראינו נוכח הנסיבות ועוצמת האירוע", כך הגיבה משפחת אדנה לכתה האישום, "לאחר מאבק ממושך ותוך מאמץ לשמור על המדינה נותר לנו רק להצטער שהוחלט לבוא לקראת מי שרצחה את בנינו, רפאל".

ההפגנה למען צדק לרפאל אדנה ז"ל בתל אביב // אבי כהן

כזכור, משפחתו של אדנה ועוד מפגינים נוספים מחו כנגד ההחלטה להעמידה לדין על הפקרה בלבד. לטענתם ההחלטה המקילה בעניין הנהגת היא כיוון ש"ילד אתיופי אינו מעניין אף אחד" וכי משפחת הילד אינה מקורבת לצלחת.

על פי גרסת המשפחה, בתיק התגלו מחדלים. בתחילה נחשדה בתאונה בתה של פסלר, ד"ר היידי פסלר וכן יום לאחר התאונה הרכב נשלח לתיקון על מנת לשבש ראיות ולכן יש להעמידה לדין גם על עבירת הריגה ושיבוש הליכי חקירה. בנוסף לכך, לא נלקחה עדות מהסבא, תמיר צגאי. בתשובה לטענות ענו במשטרה כי "בסרטונים רואים בבירור את האמא. הרכב אכן רשום על שמה (של הבת), אך הרכב בשימוש קבוע של האם. התאונה לא הייתה נמנעת. במקום אין מעבר חצייה והאחריות לאופן חציית הכביש מוטלת על האופטרופוס שהיה עם הילד וכבר באותו היום נגבתה ממנו עדות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר