ביהמ"ש הרחיב את חוק השבות - רוטמן תקף

שופטי בג"ץ החליטו היום על הרחבת החוק ודחיית טענות המדינה כי החוק יחול גם על אלמנת בנו או נכדו של יהודי • יו"ר ועדת חוקה לא אהב את ההחלטה • "זה לא הזמן להוציא החלטות שנויות במחלוקת, על חודו של קול בנושאי ליבה של זהותה היהודית של המדינה"

שופטי בית המשפט העליון (ארכיון). צילום: דודי ועקנין

במסגרת דיון שנערך היום (שני), דחה בג"ץ את טענות המדינה והחליט להרחיב את חוק השבות כך שיחול גם על אלמנת בנו או נכדו של יהודי והיא תוכל לעלות ארצה, גם אם היא ובעלה אינם יהודים. פסק הדין התקבל בהרכב מורחב של שבעה שופטים אשר שלושה מהם בדעת מיעוט תמכו בדחיית העתירות. מדובר בקבוצת השופטים השמרנים נעם סולברג, דויד מינץ ויעל וילנר.

בג"ץ כבר הרחיב בעבר את חוק השבות ועל פסק הדין נמתחה אז ביקורת רבה ואף הוגשה על ידי המדינה בקשה לדיון נוסף על פסק הדין. בדיון שנערך היום כתב השופט סולברג בדעת המיעוט כי "תכליתם המרכזית של החוק ושל הסעיף – עידוד עליית יהודים ארצה ומתן פתרון לאלה מהם שנישאו בנישואי תערובת – אינה מתקיימת, ככלל, באלמנתו של זכאי שבות המבקשת לעלות ארצה; גם תכליותיו הנוספות של הסעיף מתמלאות באלמנה במידה פחותה, אם בכלל".

בן גביר מגיב לשופטי בג"ץ: "חושבים שהם מחוקקי על, קורא לנתניהו להעביר את הרפורמה במלואה"

מי שלא אהב את החלטת בית המשפט העליון הוא יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן שצייץ לאחר החלטה כי "החלטת בית המשפט העליון מהיום בעניין הרחבת חוק השבות, היא טעות קשה. גם לגופה, אבל בעיקר בעיתוי שלה. זה לא הזמן להוציא החלטות שנויות במחלוקת, על חודו של קול, בנושאי ליבה של זהותה היהודית של המדינה".

עוד הוסיף רוטמן ותקף כי "בזמן שכל העם ונבחרי הציבור יוצאים מגדרם כדי לצמצם מחלוקות ולהימנע מעיסוק בנושאים רגישים, היה מקום לצפות שגם בית המשפט העליון יתרום את חלקו למאמץ המלחמתי בכך שיימנע מהחלטות המעוררות תחושות קשות בקרב ציבור גדול ומשמעותי, ובקרב לוחמים שברגעים אלה ממש מוסרים את נפשם למען מה שמאחד בינינו. המשימה של כלל מדינת ישראל חייבת להיות אחדות וניצחון. מצער ומאכזב ששופטי בית המשפט העליון לא התעלו לגודל השעה".

ח"כ שמחה רוטמן, צילום: קרדיט בתחתית הידיעה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר