חריג: רשות המסים תובעת מיליוני שקלים מעו"ד שייצג אותה בהליכי הוצאה לפועל

לפני כשנתיים הורשע דוד לוי בגניבת כספים בהיקף של כ-16 מיליון שקלים ונשלח לתשע שנות מאסר • כעת המדינה תובעת את הכסף שגנב בחזרה • בכתב התביעה ציינו: "בגד באמון ופגע קשות באינטרס הציבורי"

בניין רשות המיסים בתל אביב (ארכיון). צילום: יהושע יוסף

בלתי נתפס: פרקליטות מחוז מרכז, בשיתוף היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות, הגישה אתמול (רביעי) לבית המשפט המחוזי תביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים, במסגרתה דרשה מהנתבע, עו"ד דוד לוי, להשיב לרשות המיסים סך של כ-15 מיליון שקלים שנטל בניגוד לדין, בזמן שייצג את הרשות בהליכי הוצאה לפועל נגד חייבי מס וגנב כספים מהמדינה.

רשות המיסים תובעת 15 מיליון מעורך דין גנב שייצג אותה בתיקי הוצאה לפועל (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

מכתב התביעה עולה כי במשך כעשור ייצג לוי את רשות המסים בתיקים רבים כבא כוחה וככונס נכסים מטעמה. במהלך תקופה זו, איתר ומימש לוי לטובת רשות המסים נכסים בסך כולל של כ-26 מיליון שקלים. עוד עולה מכתב התביעה כי לוי ניכה את שכר טרחתו והוצאות לצורך איתור ומימוש הנכסים, אך נמנע מלהעביר לרשות המסים את מלוא הכספים המגיעים לה לאחר ניכוי ההוצאות הנ"ל ושלשל לכיסו את מרבית הסכום, זאת כאמור בניגוד לדין.

בגין מעשיו אלה ואחרים, הוגש נגדו כתב אישום חמור ובשנת 2021 הורשע לוי על ידי בית המשפט המחוזי מרכז, בין היתר, בביצוע ריבוי עבירות של גניבה בידי מורשה, לפי סעיפים 383 ו-393 לחוק העונשין. לוי הורשע בגניבה ונשלח לתשע שנות מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי.

לוי הגיש ערעור על הכרעת הדין לבית המשפט העליון, שנדחה בפסק דין בתחילת חודש יולי.

דוברות המשטרה

כאמור, במסגרת התביעה האזרחית מבקשת רשות המסים להשיב לה את הכספים שנטל לוי מהכספים המגיעים לה וכן את שכר הטרחה שגבה, שלא כדין, בגין פעילותו.

בהקשר זה צוין בכתב התביעה כי: "מקרה זה הוא מקרה חריג מסוגו, הן מבחינת חומרת העבירות והן מבחינת היקפן. הנתבע הורשע בגניבה במסגרת טיפול ב-49 תיקי צאה לפועל במשך עשר שנים בסכומי כסף אדירים. הנתבע בגד באמון שניתן בו, ופגע קשות באינטרס הציבורי ובקופה הציבורית. מטרתה של תביעה זו היא להשיב את הכספים אותם נטל הנתבע שלא כדין בהלימה לעיקרון לפיו 'לא יהא חוטא נשכר'".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר