שר הרווחה לבג"ץ: "מתנגד לאפשרות של אימוץ ילדים על ידי זוגות להט"ב, לטובת הילד"

בתגובה שהגיש השר מרגי בעתירות הדורשות לאפשר זאת אמר כי הוא מתנגד לכל פרשנות שמאפשרת זו • לטענתו, "העברת הילד למסגרת משפחתית חד מינית יש בה להוסיף לחייו מורכבות נוספת" • יו״ר האגודה למען הלהט״ב: "דוגמה מובהקת לחשיבותו של בימ"ש עצמאי" • איגוד הפסכיאטריה הישראלי: "הורים להט"בים הם הורים מצוינים ומיטיבים בדיוק כמו הורים הטרוסקסואלים"

שר הרווחה יעקב מרגי. צילום: אורן בן חקון

שר הרווחה יעקב מרגי מתנגד לאפשרות של אימוץ ילדים על ידי זוגות להט"ב, כך לפי תגובה שהגיש לבג"ץ בעתירות הדורשות לאפשר זאת. בתגובה כתב השר מרגי כי "הריני מתנגד לכל פרשנות שמאפשרת מסירת ילדים לאימוץ לזוגות חד מיניים וזאת מטעמים של טובת הילד".

הצעת החוק אימוץ ילדים של ח"כ יוראי להב-הרצנו: ""מי אתם שתגידו לנו שאנחנו לא ראויים להיות הורים?" (ארכיון) \\ ערוץ הכנסת

השר מרגי הסביר במכתבו לבג"ץ כי "ילד שנמסר לאימוץ נושא על גבו מורכבויות וקשיים, הן מעצם היותו ילד מאומץ והן נוכח נסיבות חייו או הנסיבות שהביאו לאימוצו. העברתו למסגרת משפחתית חד מינית יש בה להוסיף לחייו מורכבות נוספת. קיימת חשיבות רבה להעברת ילד למסגרת משפחתית הדומה ביותר לזו שממנה הגיע, לשמר עד כמה שניתן את אורח החיים והמסגרת המשפחתית שבה נולד".

חוק אימוץ ילדים קובע כי "אין אימוץ אלא על ידי איש ואשתו יחד". היועמש"ית כתבה כי "אכן קיים קושי לשוני בפרשנות המבקשת להחיל את סעיף 3 לחוק האימוץ על זוגות חד-מיניים". יחד עם זאת כתבה כי "לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, עיון מעמיק יותר מלמד כי לשון החוק יכולה לשאת פרשנות מרחיבה יותר המאפשרת אימוץ של ידועים בציבור, כמו גם של זוגות חד מיניים".

"לשמר עד כמה שניתן את אורח החיים והמסגרת המשפחתית", השר יעקב מרגי, צילום: אורן בן חקון

עמדתו של השר מרגי מחזירה את המדינה לעמדתה משנת 2017 אז התנגדה הממשלה לאימוצים של זוגות להט"ב. בשנת 2019 השתנתה העמדה והוגש תזכיר חוק שיאפשר זאת, אולם בשנת 2022 הגיבה המדינה לעתירות כי אמנם הוגש תזכיר כזה אך אין היתכנות פוליטית לקדמו לחקיקה.

"אין פגיעה בילדים"

עמדתו של שר הרווחה עומדת בניגוד לעמדת איגוד הפסיכאטריה הישראלי - שקבע באופן חד משמעי כי "הורים להט"בים הם הורים מצוינים ומיטיבים בדיוק כמו הורים הטרוסקסואלים" והדבר הוכח "במחקרים רבים לאורך שנים ארוכות".

לאור זאת קרא האיגוד "לאפשר לזוגות להט"ב לאמץ ילדים במדינת ישראל" וכי "הקריטריונים שצריכים לעמוד לנגד עיני הרשויות הינם טובת הילד והכישורים של המבקשים לאמץ לתפקד כהורים ולא נטייתם המינית. לא יתכן שעמדתו של משרד הרווחה תעמוד בסתירה מוחלטת לעמדה הרווחת כיום בקרב איגודים רפואיים רבים ברחבי העולם המערבי".

יו״ר האגודה למען הלהט״ב הילה פאר: ״אין דוגמא מובהקת יותר לחשיבותו של ביהמ״ש עצמאי שיגן על זכויות הקהילה הגאה. מול העמדה המבישה וההומופובית של שר הרווחה, אנחנו שוב רואים כי רק בג״ץ יכול לפעול למען שוויון זכויות. בזמן שהממשלה אומרת בגלוי שהיא מונעת מאיתנו זכויות בסיסיות, אנחנו מצפים מבג״ץ לבטל את האפליה הזו אחת ולתמיד - כפי שהבטיחה שהמדינה כבר לפני 6 שנים ולא קיימה״.

השתתפה בהכנת הכתבה: מיטל יסעור בית-אור

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר