35 שנות מאסר לאדם שרצח את חברו וניסה לרצוח את גרושתו

דוד בוקובזה הורשע בעבירות של המתה, ניסיון רצח, תקיפה, הצתה וכן בעבירות נשק • הפרשה החלה ב־2014, אז חטף בוקובזה את שתי בנותיו לתאילנד • לאחר מכן הוא נעצר וכשהתשחרר פתח במסע נקמה • "מדובר בנאשם שלאחר תכנון קפדני המית את חברו באופן אכזרי ואלים וניסה לרצוח את גרושתו"

דוד בוקובזה בבית המשפט. צילום: דודו גרינשפן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) 35 שנות מאסר, ו-408,000 שקלים פיצויים על דוד בוקובזה שהורשע בעבירות של המתה, ניסיון רצח, תקיפה, הצתה וכן בעבירות נשק, זאת לאחר שרצח את חברו וניסה לרצוח את גרושתו ולהצית את דירתה.

הפרשה החלה ב־2014, אז חטף בוקובזה את שתי בנותיו לתאילנד. המשטרה פתחה בחקירה ובסופה הוחזרו הבנות לאמא שלהן. לאחר זמן קצר שב בוקובזה לארץ, הורשע בחטיפה ונגזר עליו מאסר של 17 חודשים. לאחר שחרורו מהכלא הוא עבר להתגורר בבאר שבע.

הבית של גרושתו אותו הצית בוקובזה, צילום: יהודה פרץ

ב־7 באפריל החל בוקובזה את מסע הנקמה שלו, כאשר הגיע לדירת גרושתו וניסה לירות בה ולהצית אותה באש מול בנותיהם. למחרת התקבל במשטרה דיווח על נעדר, אבי אלתר, חברו של בוקובזה שהכיר בינו לבינה. שוטרים שהגיעו לדירתו של בוקובזה בבאר שבע מצאו בה את גופתו של אלתר.

במסגרת הדיון ציין ביהמ"ש כי הנאשם החל ביום בהיר אחד במסע נקמה. הוא לא עצר לרגע ופעל בקור רוח כאשר הוא ממשיך מזירה לזירה. לאור האמור קיבל בית המשפט גם עמדת הפרקליטות כי אין לראות בעבירות כעבירה אחת מתמשכת אלא מספר אירועים מובחנים. כמו כן ביחס למצבו הנפשי ציין בית המשפט כי הוא הובא בשיקולי העבירה אך אין מקום להביא אותו גם במערך השיקולים לעונש.

על בוקובזה נגזרו 35 שנות מאסר, 18 חודשי מאסר על תנאי, 258 אלף שקלים פיצויים למשפחת המנוח ו-150 אלף לגרושתו ובנותיו.

בתום הדיון ציינה עו"ד רחלי אטיאס, מפרקליטות מחוז דרום שניהלה את התיק כי: "ביהמ"ש קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם עונש משמעותי .מדובר בנאשם שלאחר תכנון קפדני המית את חברו באופן אכזרי ואלים, ניסה לרצוח את גרושתו, דבר שנמנע רק בזכות תושייתה הרבה ולאחר אף ניסה להצית את דירתה. לאורך כל המשפט ניסה הנאשם לטעון כי קורבן העבירה והמתלוננים הם אחראים, למרות האמור בית המשפט קיבל את עמדתנו ומצא את הנאשם אחראי למעשיו.

"בימים אלו בהם האלימות בחברה הישראלית גואה, אנו מקווים שעונש זה יסייע ולו במעט בהשבת תחושת המוגנות והביטחון למתלוננים ובני משפחותיהם ובנוסף, יהווה עוד כלי הרתעתי במאבק העיקש למיגור התופעה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר