ועדת הממשלה החליטה: ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי הושעה מתפקידו

לפני כשלושה חודשים הוגש כתב אישום נגד צורי בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, פגיעה בפרטיות, קבלת דבר במרמה ושיבוש מהלכי משפט

ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי (ארכיון). צילום: הרצי שפירא

ועדת הממשלה החליטה היום (שלישי) להשעות את ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי מתפקידו. 

בתאריך 26-03-2023 הוגש כתב אישום נגד חיים צורי בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, פגיעה בפרטיות, קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט. הועדה נעתרה לבקשת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה באמצעות עו״ד ריצ׳ארד סאלח מפרקליטות מחוז חיפה.

צורי לא יוכל להתמודד בבחירות הקרובות. כיכר בקריית מוצקין (להמחשה), צילום: הרצי שפירא

בנימוקי הבקשה נטען כי להשעות את מר צורי נוכח העובדה שהמעשים המיוחסים לו במסגרת עבירות אלו נוגדים את טוהר המידות המצופה ממי שמכהן במשרה ציבורית רמה כראש רשות מקומית, אשר אמון בראש ובראשונה על שמירת האינטרסים של הציבור. כן נטען כי המעשים נושאים חומרה מיוחדת, משלכאורה נמשכו לאורך תקופה ארוכה של כ-10 שנים, והפכו לכאורה לשיטה סדורה הולכת ומשתכללת, ולדפוס פעולה עברייני.

המעשים המיוחסים

המעשים המיוחסים לו נוגעים לתחומי פעילות שונים בעירייה -הן להעסקת עובדים, והן לניהול השוטף והיומיומי של העירייה מבחינה תקציבית, תוך ניצול מובהק של מעמדו ותפקידו הציבורי. 

עו"ד תמי אולמן ועו"ד יובל זמר, באי כוחו של ראש העיר, מר חיים צורי: "קבלנו בהפתעה את החלטת הוועדה ובכוונתנו לעתור כנגדה לבג"ץ כבר בימים הקרובים, בהיותה בלתי סבירה ובלתי מידתית בהתחשב בכלל נסיבות העניין. כמו כן גם מרכז השלטון המקומי יצטרף לעתירה.
החלטה להשעות ראש עיר נערץ ועתיר זכויות כמר צורי חודשים ספורים לפני מועד הבחירות לרשויות המקומיות הינה פגיעה בהליך דמוקרטי.
כנו כן כתב אישום מתבסס על עדותו של אדם בעל עבר פלילי עשיר בעבירות מירמה חמורות, שריצה מאסר בפועל. גם במקרה זה הוא הוליך שולל את גורמי החקירה והתביעה כפי שעשה לא פעם לשלל קורבנותיו.
החלטת הוועדה אינה עולה בקנה אחד עם עקרונות של צדק ושל סבירות ואנו תקווה שכבוד בית המשפט העליון ישנה את ההחלטה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר