תביעה: פספורטכארד לא העניקה פינוי בזמן, המבוטח נותר עם נכות

החברה מואשמת כי איחרה במתן מענה לגולש שנפצע בתאונת סקי בחו"ל • מומחה: "גרמו לאובדן של שעות קריטיות" • תביעת הענק: 21 מיליון שקלים

"עם פינוי מסוק הניתוח היה מבוצע 5-4.5 שעות קודם". אילוסטרציה. צילום: GettyImages

האם חברת ביטוח הנסיעות לחו"ל "פספורטכארד" תיאלץ לשלם מיליונים למבוטח שנפצע קשה בתאונת סקי בגאורגיה ולא חולץ על ידיה? בשאלה זו ידון בית המשפט המחוזי מרכז, לאחר שהמבוטח, הייטקיסט שנפצע קשה בתאונת סקי בחו"ל, טוען בתביעה בסך 21 מיליון שקלים כי החברה לא העניקה לו חילוץ מיידי, וכתוצאה מכך בוזבז זמן יקר שהותיר אותו עם נכויות קשות.

על פי התביעה, לפני כשלוש שנים טס התובע, מהנדס חשמל שעבד בתחום ההייטק, לחופשת סקי בגאורגיה עם אשתו. טרם הנסיעה הוא רכש פוליסת ביטוח, שכללה בין היתר את ההרחבות של "ספורט חורף" ו"איתור, חיפוש וחילוץ".

לפנות בדחיפות רבה

באחת מהגלישות שלו הוא נפל ונחבל בראשו. צוות רפואי מקומי שהגיע למקום פינה את התובע למרפאה שהיתה באתר הסקי, אולם הסביר לאשתו כי יש לפנותו בדחיפות רבה לבית חולים לצורך ניתוח.

לטענת התובע, שמיוצג על ידי עו"ד ענת גינזבורג וגלעד גינזבורג, אשתו יצרה מייד קשר טלפוני עם החברה, ובמקביל גם הוריו עשו זאת מהארץ. הם הסבירו לנציגי החברה כי נדרש פינוי אווירי בשל הגובה והמרחק, אולם לטענתו החברה לא דאגה לכך.

משחלפו השעות ומצבו הידרדר, נשלח אמנם אמבולנס מהבירה טביליסי לפנותו, אבל הוא הגיע לבית החולים חמש שעות לאחר התאונה.

"לו היה מפונה כנדרש"

התובע טען כי לנוכח הזמן הרב שעבר, הוא הגיע לבית החולים מחוסר הכרה ועם נזק מוחי. לאחר כמה ימים הוא הועבר להמשך טיפול בישראל, ובמכתב השחרור צוין כי מצבו חמור. הוא אושפז בביה"ח הדסה עין כרם כשהוא מורדם ומונשם, ולאחר כמה ימים אשתו ואביו מונו לאפוטרופסים שלו. כחודש לאחר מכן הוא הועבר לבית לוינשטיין לשיקום, שם צוין כי הוא סובל מפגיעה רב־מערכתית. בהמשך הוא אושפז בשיבא, במחלקה לנפגעי ראש.

עו"ד ענת גינזבורג, צילום: תומר שלום

בתביעה צוין כי פספורטכארד התרשלה והפרה את התחייבויותיה החוזיות כאשר לא סיפקה לו פינוי מתאים, וכתוצאה מכך הפציעות טופלו באיחור רב - דבר שגרם לו לנכויות קשות ובלתי הפיכות. בחוות דעת שצורפה לתביעה, רופא המתמחה בהטסות רפואיות של חולים קבע כי פספורטכארד התרשלה בכך שלא פינתה את התובע כראוי.

"לו היה מפונה כפי שנדרש לטיפול מיידי במסוק, הניתוח היה מבוצע לכל הפחות ארבע וחצי עד חמש שעות קודם לכן - זמן קריטי ביותר כשמדובר בפגיעות ראש קשות".

עו"ד ענת גינזבורג טוענת כי פספורטכארד התרשלה בכך שלא עמדה בתנאי הפוליסה, וסיפקה פינוי עם אמבולנס באיחור. לטענת התובע הוא איבד את כושר השתכרותו, יזדקק לעזרה ויהיה תלוי בזולת לשארית חייו.

מהחברה נמסר: "קיבלנו השבוע את התביעה ואנו לומדים אותה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר