בעקבות סילוק העיתונאים מקבוצת הווטסאפ: עתירה נגד הליכוד ונתניהו

ארגון העיתונאים לבג"צ: הורה לרה"מ ומפלגתו להשיב את ירון אברהם ואריאל כהנא לקבוצת הדוברות של המפלגה • נזכיר שהעיתונאים הוצאו מהקבוצה לאחר שמתחו ביקורת על נתניהו ודובריו

רה"מ נתניהו, צילום: גדעון מרקוביץ'

ארגון העיתונאים והעיתונאיות עתר לבג"צ היום (חמישי) כנגד מפלגת הליכוד ורה"מ נתניהו בדרישה שיורה להם להשיב את העיתונאים ירון אברהם ואריאל כהנא לקבוצת הוואטסאפ, שדרכה מפיצה דוברות הליכוד הודעות לתקשורת. רון אברהם ואריאל העיתונאים הוסרו לפני כחודש מקבוצת "דוברות הליכוד" אחרי שמתחו ביקורת על ראש הממשלה ודובריו.

בעתירתו דורש הארגון להשיב את העיתונאים לקבוצה על מנת למנוע פגיעה בחופש העיתונות, חופש העיסוק, זכות הציבור לדעת והזכות לשוויון. בנוסף מתריע הארגון מפני השפעה מצננת על הסיקור העיתונאי של "צעדי ענישה" כאלה.

נתניהו וטופז לוק, צילום: גדעון מרקוביץ

"ההחלטה להוצאת העיתונאים מקבוצת הוואטסאפ שקולה בין היתר לפגיעה בגרעין הקשה של חופש העיתונות ובתוך כך, בזכות הציבור לדעת, תוך הענשת אותם עיתונאים שהודרו מהקבוצה ובכך, גם להעביר מסר מצנן ליתר העיתונאים למען יראו ויראו. על אף פניות מצד ארגון העיתונאים למשיבים, הם מתעלמים מהפניות אליהם וממשיכים להדיר עיתונאים מסויימים מקבוצת הוואטסאפ", צויין בעתירה.

בהמשך העתירה נכתב: "רה"מ נתניהו והליכוד פוגעים פגיעה כפולה בחופש העיתונות: האחת, בעצם הדרת עיתונאים ומניעה מהם להעביר מידע לציבור; והשנייה, שידור מסר מצנן ליתר העיתונאים למען יראו ויראו, ובכך, פוגעים ביכולתם לבצע את עבודתם העיתונאית כחלק מהרשות הרביעית, היא הרשות המבקרת".

בעקבות הוצאתם של אברהם וכהנא מהקבוצה, יצאו ממנה במחאה עשרות עיתונאים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר