בעקבות תביעת היתומים שמשפחתם נרצחה בפיגוע בסבארו: צו עיקול זמני על כספים המועברים לרשות

בית משפט המחוזי בירושלים העניק לשלושת האחים סחיווסחורדר, שהתייתמו לפני 22 שנים ואיבדו שלושה אחים בפיגוע, את העיקול הזמני על 25 מיליון שקלים מהכספים המועברים מישראל לרשות הפלשתינית • התהליך המשפטי יימשך במטרה להטיל עיקול קבוע • נזכיר כי פסק הדין שניתן בזמנו על ידי בית המשפט העליון לא חייב את הרש"פ בפיצויים עונשיים

מסעדת סבארו לאחר הפיגוע, צילום: רויטרס

שופט בית משפט המחוזי בירושלים, ארנון דראל, העניק לשלושת האחים סחיווסחורדר - שנותרו יתומים ואיבדו שלושה אחים לאחר הפיגוע במסעדת סבארו בירושלים – צו עיקול זמני של 25 מיליון שקלים מהכספים המועברים מישראל לרשות הפלשתינית.

כפי שפורסם ב"ישראל היום" בשבוע שעבר, יותר מ־22 שנים אחרי שאיבדו חמישה מבני משפחתם בפיגוע הטרור במסעדת סבארו בירושלים, הגישו שלושת האחים בן ציון, שבואל ומאיר - בקשה לעקל את הכסף.

תביעתם של האחים שהוגשה על ידי, עורכי הדין ד"ר אסף פוזנר ונתנאל פוזנר הגיעה בעקבות החלטת בית המשפט העליון לפני כשנה, כי משום שהרשות המשיכה לשלם משכורות למשפחות מבצעי הפיגוע היא אחראית לתשלום הפיצויים בגין האירוע.

שבואל סחיווסחורדר, צילום: יואב ארי דודקביץ
מאיר סחיווסחורדר, צילום: יואב ארי דודקביץ

לאחר מכן הועבר התיק על גלגוליו השונים לבית המשפט המחוזי כדי שידון בגובה הפיצוי, אולם האחים דורשים כבר כעת את עיקול הכספים - אף שסכום הפיצויים טרם נקבע.

נציין כי פסק הדין שניתן בזמנו על ידי בית המשפט העליון לא חייב את הרש"פ בפיצויים עונשיים (פיצויים שנוספים על התשלום בגין הנזק שנגרם ומטרתם לרוב ליצור ענישה מוגברת והרתעה) והותיר בידי האחים סחיווסחורדר ובידי תובעים אחרים את שיקול הדעת האם לדרוש מהרש"פ את הפיצויים לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולת איבה.

בהחלטו להטיל את צו העיקול הזמני ציין השופט דראל: "בהתחשב בכך שעילת התביעה שביסוד הבקשה היא רציחתם של חמישה בני אדם, וכן כי נקבעה אחריות בפסק דינו של בית המשפט העליון, ניתן צו עיקול זמני עד לסכום של 25,000,000 שקלים מתוך הכספים המוחזקים אצל מדינת ישראל - משרד האוצר עבור הנתבעים. לא ראיתי מקום לחייב מי מהתובעים בהפקדת ערבון".

ההורים מרדכי וצירל ז"ל, צילום: מלני פנטון

כעת נדרשים האחים להגיש את כתב התביעה הרלוונטי לשלושתם ואת כתב ההגנה שהגישה בזמנו הרשות הפלשתינית וכן ככל שהוגשו ראיות הנוגעות לנזק בעבר להגיש גם אותן - כדי שהוא יוכל לקבוע האם להטיל צו עיקול קבוע.

עוד ציין השופט כי בכוונתו לשמוע את עמדת הצדדים - האחים מצד אחד והרשות הפלשתינית המיוצגת על ידי עו"ד אריה כרמלי מן הצד האחר, באשר לדרך המוצעת על ידם לקדם את בירור שאלת הנזק בצורה מיטבית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר