לאחר הפרסום ב"ישראל היום" על חדירה למייל של בר יוסף בחשד לפדופיליה - הפרקליטות: "שגגה מצערת"

סנגוריו של בר יוסף הצהירו בבית המשפט כי מדובר בשקר ודרשו לקבל את המידע שהוגש לבית המשפט בנוגע לחומרים הפדופיליים • לאחר הבדיקה נמסר כי "אין ולא הייתה ליחידה החוקרת טענה כי היו חשדות כלשהם לביצוע עבירות הפצת חומרי תועבה, וממילא אין כל חומר שמבסס חשדות אלה"

אבריאל בר יוסף בהארכת מעצר בנושא הצוללות , צילום: קוקו

אחרי הפרסום ב"ישראל היום" על בקשת סנגוריו של אבריאל בר יוסף לקבל לידיהם פרטים אודות החדירה לתיבות המייל שלו ושל אשתו בחשד לפדופיליה, היום הגיבה הפרקליטות: "אין ולא הייתה ליחידה החוקרת טענה כי היו חשדות כלשהם לביצוע עבירות הפצת חומרי תועבה, וממילא אין כל חומר שמבסס חשדות אלה". לדביר הפרקליטות והמשטרה החשד לפדופוליה שבצווים מקורו ב"שגגה מצערת".

לדברי הפרקליטות הרי שחקירת תיק הצוללות נפתחה בעקבות תחקירו של רביב דרוקר וכי כבר בדצמבר 2016 נחשד בר יוסף בעבירות מתחום טהר המידות ולא בעבירות אחרות. מרבית הצווים בפרשה נחתמו על ידי נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, השופטת עינת רון שהלכה לעולמה בחודש שעבר. "היכרות הנשיאה רון עם חומר הראיות והחשדות, גם עם הצווים נשוא הבקשה, הייתה היכרות מעמיקה ומתמשכת של מספר חודשים".

דיון בתיק הצוללות, ארכיון, צילום: גדעון מרקוביץ'

החוקרת אשר קיבלה את חתימת השופטת לצווים אמרה לפרקליטות, כך לפי הודעת התביעה, כי במסגרת הצווים הוגש לשופטת דוח סודי עם החשדות שאינם כוללים חשדות הפצת חומרי תועבה. אלא שבמקרה זה, השופטת לא סימנה את הדוחות ובמשטרה אמרו לפרקליטות כי "בחומר החקירה אין אינדיקציה לקיומם של דוחות סודיים בתקופה הרלוונטית להוצאת הצווים. ולכן, למאשימה או ליחידה החוקרת אין אינדיקציה בדבר המידע והמסמכים הספציפיים מתוך חומר החקירה שהועמדו לעיון בית המשפט שעל בסיסם ניתנו הצווים נשוא הבקשה".

עוד הוסיפה התביעה בתיק הצוללות במענה לבית המשפט כי "נראה כי על אף הטעות, הרי שכבוד הנשיאה רון ז"ל החליטה על מתו הצווים נשוא הבקשה בהתאם לחומר רלוונטי, אשר הניח את דעתה לטובת החלטותיה ומצוי כולו בחומר החקירה.

חשיפת הפרוטוקולים

הפרסום מגיע על רקע חשיפת הפרוטוקלים במסגרת תיק הצוללות, שהגיעו ל"ישראל היום", מהם ניתן לראות כי מעורבותו של רה"מ בנימין נתניהו העסיקה את החוקרים שוב ושוב. בניסיון להגיע לנתניהו ולשטייניץ, נרמז לנחקרים שיוכלו להציל עצמם מאימת הדין אם יספרו על מעורבות בכירי הממשלה בפרשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר