בוכריס לבית המשפט: "כופר בהאשמות"

הסתיים הדיון הראשון שנפתח בבית הדין הצבאי המיוחד בקריה • סנגורו של בוכריס: "כופר כפירה מוחלטת בהאשמות" • הצדדים מתבקשים לסיים את הליך הגישור עד אמצע דצמבר

תא"ל אופק בוכריס בביהמ"ש הבוקר // צילום: קוקו // תא"ל אופק בוכריס בביהמ"ש הבוקר // צילום: קוקו

נפתח משפטו של תת־אלוף (מיל') אופק בוכריס נפתח הבוקר (חמישי) בהקראת כתב האישום נגדו בבית הדין הצבאי המיוחד שבקריה. הדיון הראשון הסתיים. סנגורו, עו"ד עודד סבוראי, אמר בפתיחת המשפט כי, לקוחו, תא"ל בוכריס: "כופר באשמה, כפירה מוחלטת". 

השופט גורפינקל הציע לסנגורים לשקול את עניין הכפירה המוחלטת. גורפינקל אמר, "אם התשובה תהיה כפירה מוחלטת, זה בסדר גמור. אנחנו לא נוכל לשקול סיטואציה שאתם לא טוענים אותה. אני אומר את זה לפני הכפירה. אנחנו מיוזמתנו לא נשקול שום תזה שלא מועלית".

לאור הודעת התביעה הצבאית וסניגוריו של בוכריס, שלפיה הצדדים יחלו בהליך גישור, הוקדש הדיון היום לבחינה של מתווה הליך הגישור ולוח הזמנים הצפוי לו, והמועד לסיום הליך הגישור יהיה אמצע דצמבר, כך החליט השופט גורפינקל.

 בוכריס חשוד בעבירות מין חמורות, ובהן כמה מעשי אונס בחיילת שלו לשעבר, וכן עבירות מין בקצינה ששירתה תחת פיקודו. 

הליך הגישור צפוי להתנהל לפני השופט אלוף (מיל') אילן שיף, ששימש בעבר פרקליט צבאי ראשי וראש בית הדין הצבאי לערעורים. גורמים צבאיים מסרו כי בית הדין הצבאי המיוחד העלה את ההצעה להליך גישור בלי שנחשף לראיות בתיק, שכן המשפט טרם החל. עוד נמסר כי המתלוננות עודכנו בכך, וכי התביעה הצבאית תמשיך לעדכנן בהתאם להתפתחויות. 

תא"ל בוכריס // צילום: קוקו
תא"ל בוכריס // צילום: קוקו

תא"ל בוכריס // צילום: קוקו

בסביבתו של בוכריס הסבירו כי אין בהסכמתו להגיע להליך הגישור משום שינוי בעמדותיו, והוא ממשיך להכחיש מכל וכל את המיוחס לו בכתב האישום שהוגש נגדו. לגישתם, מדובר במעין שימוע נוסף לבוכריס, שבמסגרתו ייחשף משפטן בכיר ומוערך לחומר הראיות.

דעה: גישור - הדרך המכובדת לכולם

בתום השימוע הרשמי לבוכריס, שהתקיים אצל הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, הוחלט להגיש נגדו כתב אישום חמור, שבו הואשם ב־16 עבירות מין שביצע, לכאורה, בשתי המתלוננות - חיילת ששירתה תחת פיקודו וקצינה שעדיין נמצאת בשירות קבע. 

תא"ל בוכריס עם סניגורו בתום הדיון // צילום: קוקו
תא"ל בוכריס עם סניגורו בתום הדיון // צילום: קוקו

תא"ל בוכריס עם סניגורו בתום הדיון // צילום: קוקו

בראש ההרכב במשפטו של בוכריס תעמוד נשיאת בית הדין הצבאי המיוחד בקריה, אלוף־משנה אורלי מרקמן. לצידה יישבו השופט המחוזי לשעבר צבי גורפינקל ותא"ל (מיל') יוחאי בן יוסף, בכיר לשעבר בחיל הים. את בוכריס מייצגים עורכי דין במילואים מטעם הסניגוריה הצבאית - רועי בלכר ועודד סבוראי. השניים יסתייעו בסניגור הצבאי הראשי, אל"מ רן כהן. התובעת בתיק היא התובעת הצבאית הראשית, אל"מ שרון זגגי פנחס.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר