בית הדין לעבודה: ועד התעשייה האווירית בראשותם של ח"כ חיים כץ ובנו התנכל לעובד

פסק דין שניתן בבאר שבע קבע: "לפחות בשלושה תפקידים שאליהם נבחן, הבוחנים התרשמו ממנו לטובה ואף התכוונו למנותו, אלא שלאחר לחצי הוועד החליטו לדחות את מועמדותו ללא הסברים" • התעשייה האווירית תשלם 140 אלף שקלים לעובד

חיים כץ. "עננת ועד העובדים", צילום: אורן בן חקון

מבט לדרך שבה התנהלו העניינים בתעשייה האווירית ניתן מפסיקה של בית הדין לעבודה בבאר שבע. נקבע בה כי ועד עובדי התעשייה האווירית בתקופת הנהגתו של ח"כ חיים כץ ולאחר מכן בתקופת הנהגתו של בנו, יאיר כץ, התנכל לעובד וכפה את עמדתו על המנהלים.

"התנכל לעובד", יאיר כץ, צילום: יח"צ

בית הדין קבע כי חגי שמואל, עובד התעשייה האווירית, הוכשל במכרזים שבהם התמודד על תפקידים שלהם היה כשיר, וכל זאת רק מכיוון שהוועד לא רצה בו. שלושה עובדים שהועסקו בתעשייה האווירית בתפקידי ניהול בכירים העידו על מעורבותו של הוועד בקבלת החלטות ניהוליות בדבר איוש תפקידים, וכן על לחצים שהופעלו על ידי ועד העובדים כנגד קידומו של מי שלא חפצו ביקרו. בית הדין קבע כי "בעת ניסיונותיו של התובע למצוא לעצמו משרה להתנייד אליה (בתוך התעשייה האווירית), ריחפה מעל ראשו 'עננת ועד העובדים', שפעלה על מנת למנוע את השארתו בחברה".

התעשייה האווירית לישראל, צילום: יוסי זליגר

פסק הדין מפרט כיצד לפחות בשלושה תפקידים שאליהם נבחן, הבוחנים התרשמו ממנו לטובה ואף התכוונו למנותו, אלא שלאחר לחצי הוועד החליטו לדחות את מועמדותו ללא הסברים. בכך קיבל בית הדין לעבודה את תביעתו של שמואל, שהוגשה באמצעות עו"ד קובי חתן. בית הדין הורה לתעשייה האווירית לפצות את העובד בסכום של 140 אלף שקלים.

ח"כ חיים כץ, צילום: אורן בן חקון

מהתעשייה האווירית נמסר: "כחלק מתוכנית ההבראה במפעל רמתא באר שבע, סוכם על תוכנית התייעלות רחבה שבוצעה במסגרת ההסכם הקיבוצי, ותוקפה על ידי בית הדין לעבודה, שלא קיבל את מירב טענותיו של הנתבע. הנהלת החברה ביצעה את תוכנית ההבראה בצורה הרגישה והטובה ביותר".

מארגון עובדי התעשייה האווירית נמסר בתגובה: ״התביעה המוזכרת בכתבה כלל לא הוגשה נגד ארגון עובדי תע"א או מי מטעמו ומכאן שלא ניתנה לארגון העובדים כל זכות להתגונן ולהגיב כמקובל בכתב ההגנה. לצערנו בפני בית המשפט לא עמדה התמונה המלאה. מדובר במפעל שעבר תוכנית הבראה ופרישה של עשרות עובדים לאחר שהמפעל הציג נתונים כושלים מבחינה עסקית. הנהלת התעשייה האווירית היא זו שהכניסה את העובד לרשימת המועמדים לפיטורים במסגרת תוכנית ההבראה״.

תגובת ח"כ כץ תובא לכשתתקבל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר