"זה היה הרגל לעשן סיגר עם פאקר": המכתבים שעשויים לסתור את עדות קליין

פרקליטו של רה"מ לשעבר הציג מסמכים של מקורבי המיליארדר, שלפיהם הוא נהג לעשן סיגרים בהזדמנויות שונות • המשמעות האפשרית: הקבלות על רכישת הסיגרים לא נועדו לנתניהו בלבד • הבעיה: המקורבים חייבים להגיע לעדות כדי שלמכתבים יהיה תוקף משפטי

המיליארדר ג'יימס פאקר, צילום: רויטרס

המכתבים של מקורבי פאקר והתמונה של המיליארדר עם שמעון פרס: חקירתה הנגדית של העדה המרכזית בתיק 1000, הדס קליין, שעבדה כעוזרת של איש העסקים ארנון מילצ'ין, נמשכה גם הבוקר (שני). סנגורו של נתניהו עו"ד עמית חדד התמקד בהצגת טענות להדיפת כמויות טובות ההנאה שכתב האישום מייחס לנתניהו, ושאותם קיבל מאיש העסקים ג'יימס פאקר שקליין שימשה גם עוזרתו.

עו"ד חדד הציג שני מכתבים ממקורבי פאקר, שם הם כותבים שבזמן ששהו עם פאקר בישראל, הם צרכו סיגרים. בדרך זו ביקש פרקליטו של נתניהו לטעון שהקבלות על רכישות הסיגרים לא יועדו לנתניהו בלבד.

אחד ממקורבי פאקר כתב כי שהה עימו בישראל במשך 83 ימים וקיבל ממנו סיגרים כדי לעשן."זה היה הרגל באותו זמן לקחת לפחות סיגר", צוין במכתב. מנגד, העדה הקליין השיבה כי "אינה מכירה את זה". עם זאת, יש לציין כי כל עוד שני מקורבי פאקר לא יגיעו לעדות בבית המשפט, הרי שלא ניתן להגיש את מכתביהם כראיה והם למעשה חסרי משמעות ראייתית.

הדס קליין, צילום: אורן בן חקון

בנוסף, עו"ד חדד הציג תמונות של פאקר סועד עם שמעון פרס כשעל השולחן מונחות כוסות שמפניה. הפרקליט טען כי ניתן לראות שפאקר צורך שמפניה, כלומר הקבלות אינן מעידות כי השמפניות יועדו רק לנתניהו. ואולם, בתמונות פאקר לא נראה שותה. קליין העירה על כך שליד צלחתו של פאקר יש כוס מים.

התמונה של פאקר עם שמעון פרס, צילום: ללא קרדיט

חדד הציג גם משיכת מזומן של אלפי שקלים, שביצע הנהג של מילצ'ן יונתן חסון. קליין מיד השיבה שהמזומן נועד להגיע למתנות עבור הזוג נתניהו, וכי נתניהו ביקש שמילצ'ן יממן לזוג חופשה בטבריה.

הסנגור החל לשאול את קליין על הוצאות הקפה באחוזתו של מילצ'ן, אך השופטים קטעו אותו וביקשו הסבר למה עומד מאחורי קו החקירה. חדד השיב כי הכמויות מעידות על רכישות שבוצעו עבור האחוזה גם כאשר מילצ'ן אינו בישראל, דבר שעשוי להצביע על כך שלא כל הקבלות בכתב האישום יועדו לנתניהו. השופט משה ברעם דחה את הקו ההגנה ואמר לחדד כי "זו זיקה מאוד רחוקה. יש כלים טובים יותר לבסס טיעון שאנשים התארחו וצרכו שמפניות".

רה"מ לשעבר נתניהו. המשפט נמשך, צילום: אורן בן חקון
עו"ד חדד, צילום: אורן בן חקון

חילוקי דעות בין העדה קליין לסנגור חדד נרשמו על רקע טענת הסנגור כי עגילים שרכש מילצ'ן עבור שרה נתניהו, כלל לא נועדו לרכישה עבורה, אלא לאשתו אמנדה. חדד הציג מייל ששלחה קליין לשרה שבו כתבה כי "רעייתו של ארנון (מילצ'ן - נ"ב) מאוד אהבה את התשורה וגם הוא מאוד אהב!". על אף שלא נכתב מהי התשורה, ביקש חדד לטעון כי זו ראיה לכך שהעגילים ניתנו לאמנדה מילצ'ן. קליין התעקשה כי העגילים נרכשו כמתנה לשרה ולא לאמנדה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר