הדס קליין העידה: כך מילצ'ן סייע במינויו של ראש המל"ל

במהלך עדותה העוזרת של מילצ'ן סיפרה כי במסגרת עבודתה נדרשה לקנות לבני הזוג נתניהו שמפניות, סיגרים ותכשיטים בעשרות אלפי שקלים - "מילצ'ן ופאקר קנו לשרה תכשיט ב-42 אלף שקלים" • בהמשך היא סיפרה כי בני הזוג גרמו לה לקנות מעילים בעשרת אלפים שקלים, להוריד את המחיר עבור תיקון הבריכה בביתם בקיסריה ולסדר תפקידים למקורבים • מחר תיפתח חקירתה הנגדית של קליין בידי סנגורו של יו"ר האופוזיציה נתניהו

הדס קליין, צילום: אורן בן חקון

"מילצ'ן ופאקר קנו לשרה תכשיט ב-42 אלף שקלים": הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן, העידה הבוקר (שני) פעם נוספת בתיק המתנות (תיק 1000) נגד ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. במהלך העדות היא סיפרה כיצד נרכשו עבור בני הזוג נתניהו מתנות בתמורה לטובות הנאה לכאורה וכיצד נתניהו השתמש במילצ'ן ולהפך. לפי עדותה, במהלך עבודתה היא נדרשה לקנות לבני הזוג נתניהו שמפניות, סיגרים ותכשיטים.

עדכונים שוטפים

12:30: קליין עובר לדבר על פנייה מטעם הזוג נתניהו להעסיק את רומן אברמוב, חבר של יאיר נתניהו אצל פאקר. "רומן מועסק ב-CPH ישראל החברה מטעם פאקר. התקשרו אלי וביקשו להכין לו חוזה העסקה, שג'יימס מנסה להעסיק אותו. רומן עבד והתחיל לעבוד בחברה. יו"ר החברה מאוסטרליה הגיע לכאן ופגש אותו. שרה ונתניהו הם שביקשו להעסיק אותו. הייתי נוכחת לבקשות גם משרה וגם אח"כ מראש הממשלה וגם מיאיר. היה אדם שבילה על האונייה של פאקר מתקשרים אליו ומבקשים מהם לוחצים על העסקתו. הייתי נוכחת בבית בקיסריה שמדברים על זה ועל שכרו. סיכמו אם אינני טועה היה 30 אלף שקל משכורת חודשים, גיימס נתן אישור והתקדמנו הלאה".

12:25: קליין סיפרה שבאחד הימים פרצו לבית שלה וגנבו כספת: "התקשרתי לארנון לדווח לו. הוא סיפר שהוא מיד הרים טלפוני לשרה נתניהו וליוסי כהן ואמר שהם פחדו שיש בכספת משהו עליהם. 

12:15: המשפט יצא להפסקה נוספת בדיון.

12:00: קליין מספר שמילצ'ן סייע ליוסי כהן להתמנות לראש המלל מול נתניהו: "הוא (כהן) רצה להיות את התפקיד לכן הוא דיבר עם ארנון וארנון הבטיח שידבר עם נתניהו לגבי המינוי. ביום שישי אחד קיבלתי שיחה מארנון שאמר לי לדבר עם יוסי על כמה ששרה אוהבת אותו. אני דיברתי עם נתניהו, הוא אמר לי, תספרי ליוסי מה שרה אומרת עליו. ארנון אמר שהוא דיבר עם נתניהו ושזה סוכם מול הזוג נתניהו ושניהם אישרו".

11:30: חוזרים לדיון לעסוק בפעולות שעשה נתניהו לכאורה לטובת מילצ'ן. 

11:00: הצדדים יצאו להפסקה מהדיון ומשמיעת העדויות.

10:50: קליין ממשיכה לספר על התכשיטים שנדרשה לקנות לגברת נתניהו ועל הדרישות שהופנו כלפיה: "היינו בירושלים במלון מצודת דוד. פאקר הגיע לפגישה עם נתניהו שהתקיימה בערב. איאן מוריס יורד למטה ויש שם חנות טכשיטים שטרן. הוא קנה סט תכשיטים. אחרי אורחת הערב שרה קוראת לי אליה לבלפור והיא אומרת שהיא קיבלה סט אבל יש לה אותו הדבר בדיוק והיא מבקשת שאחליף ואומר בדיוק מה היא רוצה. נסעתי לממילא ביום שישי, הייתי עם בעלי. הגעתי לחנות ומכיוון שהרכישה הייתה על שם תושב זר אמרו  לי שאני צריכה להעביר על שמי כי אי אפשר לעשות זיכוי. אלה היו תכשיטים בעשרות אלפי שקלים ולא אהבתי את זה. למה? כי בעלי עובד עירייה ואני שכירה מוזר שאני ארכוש תכשיטים בעשרות אלפי שקלים. אני לא כזאת שקונה כאלה ואין לי את הסכומים האלה לקנות אותם. לא שאני מתלוננת חס ושלום. אבל בסוף העברנו על שמי ואני רכשתי ומסרתי לה את התכשיטים שהחלפתי לה. בחנות של שטרן בממילא נשאר זיכוי בגלל ההחלפה"

10:35: התובע גילדין מנסה להבין האם הייתה חלוקה בין פאקר למילצן ברכישת המתנות לזוג נתניהו. קליין מספרת: "בוודאות לא הייתה חלוקה (כלומר רק פאקר שילם). ארנון ביקש ממני לבדוק מול איאן מוריס את החשבונית. ראיתי את החשבונית וסגרנו. נסעתי להביא את זה לשרה אבל זה לא עניין אותה. נפגשנו כולנו גם עם שרה נתניהו והבאתי לה שמפניות. היא ירדה עם תיק מלא קופסאות. היו שם מטפחות ושרה אמרה לי שהיא מבקשת לנסות להחליף לה את זה. וגם אמרה שהיא מבקשת להחליף את התכשיט כי בעלה אמר שזה רומני. אמרתי לה שאני לא יכולה להחליף כי גלריה לא תסכים להחליף תכשיט מלא יהלומים. לקחתי את המטפחות והבאתי לאיאן והוא אמר על תעשי צחוק אי אפשר להחליף מטפחות ישנות.

בשלב זה, גילדין מציג את החשבונית שהעבירה קליין לחוקרים. לפי החשבונית, התכשיט נקנה ב-28 בפברואר 2015 בחנות בשם buccellati בעלות של 46,500 אלף דולר. היו על התכשיט 121 יהלומים".

התכשיט אותו קנו לכאורה עבור שרה נתניהו, צילום: AF jewelers

10:15: קליין ממשיכה בעדותה והפעם מספרת על בקשה חריגה שהתקבלה על רקע יום הנישואין של הזוג נתניהו: "שרה התקשרה אלי ואמרה שהם נושאים לוושינגטון די צמוד בסמיכות ליום הנישואין שלהם. היא מבקשת מתנה יפה שאני אגיד לארנון שזה יום נישואין מרשים והיא מבקשת משהו יפה. אני מתקשרת לארנון בארה"ב ואני אומרת שזו הבקשה של שרה. הוא אומר בואי נרים גם לפאקר כדי לחלוק. אני מחייגת לפאקר ושלושתנו מדברים. אני אומרת לג'יימס ששרה מגיעה לוושינגטון. פאקר גם הלך באותו הביקור להיפגש עם נתניהו, אני יודעת כי אני תיאמתי לו את כל הדברים. ארנון ביקש שנרכוש ופאקר אמר כן מה שתגידו. ארנון רצה לקנות משהו ב5 אלף דולר. בסוף קנה ב-42 אלף דולר ובעיני זה היה מטורף. אחרי שהעברנו לשרה היא ביקשה להחליף כי לדבריה נתניהו אמרה לה שזה נראה רומני".

10:10: קליין ממשיכה בעדותה ומספרת הפעם על כך ששרה ביקשה שתרכוש לנתניהו מעיל: "זה היה בדצמבר 2015 למיטה זכרוני. הזוג נתניהו הגיעו לביקור אצל ארנון בבית ינאי. אני הגעתי ומסרתי את המעיל. הבנתי שהוא גדול במידה או לא בדיוק מה שהתכוונו והתבקשתי להחליף אותו. זה היה מעיל של נורספייס, מעיל 1800 שח משהו כזה. קניתי 4 מעילים אחרים של קולומביה - קרוב לעשרת אלפים שקלים. יונתן מסר לגברת נתניהו את המעילים, אני שלחתי אותו והוא אמר לי שמסר. הוא אמר לי שגברת נתניהו מביקשה גם את הנורספייס שהם לא רצו אז היא רצתה גם אותו והוא נתן לה. אחרי זה שרה החזירה שני מעילים של קולמביה ואנחנו קיבלנו זיכוי".

עו"ד גילדין במהלך משפט נתניהו (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

09:50: קליין מספרת על הלחצים מצד בני הזוג נתניהו שהופעלו עליה: "בשורה התחתונה בנימין נתניהו אמר לי שהוא יסביר למילצ'ן וגיימס פאקר שזה מותר. שמותר ללתת לשרה את מה שהיא מבקשת. למעט דירה, זה מותר לפי הייעוץ (המשפטי שקיבלו מוינרוט). (נתניהו אמר) תסבירו לארנון ולג'יימס שזה מותר. עברו כמה חודשים, קיבלתי וטלפון משרה. הבקשה של שרה מגל גפן הייתה להגיש הצעת מחיר לאיטום הבריכה בביתם בקיסריה. גל גפן הגיש הצעה גבוהה סביב 120 אלף שקלים. שרה הסבירה שלפי תנאי משרד ראש הממשלה מותר (לקבל שירות) עד 100 אלף ללא מכרז".

עמית חדד, סנגורו של נתניהו, מתנגד שוב: "זה נושא שנחקר והמדינה החליטה לא לכלול אותו בכתב האישום. אי אפשר לשים את זה עכשיו על השולחן (של ביהמ"ש)"

קליין: "הבקשה הייתה להנמיך את גובה ההצעה של גפן. כשיצאתי שרה תפסה לי את היד ושאלה אם הבאתי שמפניות. אמרתי שלא כי ראיתי באותו היום המשטרה המליצה על תיק המעונות וחשבתי שיהיו עיתונאים. אמרתי לג'יימס מה ששרה תבקש אתה לא תסכים. ארנון אמר לי להיפגש עם בנימין נתניהו ולהגיד לו שזה לא לגיטימי (הבקשה בעניין הבריכה - להנמיך את ההצעה כדי שהמדינה תממן). באתי לנתניהו וטוני בלייר ויצחק מולכו היו שם. נתניהו ישב איתי כמה דקות בפטיו ואמרתי לו את זה בקצרה (בקשת שרה להנמיך את הצעת המחיר בעניין איטום הבריכה) והוא נתן יד על השולחן ואמר זה לא יקרה, זה לא נורמלי הבקשה הזאת. דיווחתי לארנון וחשבתי שזה נגמר. ביום שישי קיבלתי צעקות משרה נתניהו מדוע סיפרתי לבעלה ושלא הבנתי נכון את הסיטואציה ושאגיע אליה לקיסריה".

הדס מספרת כי הגיעה מהבית של פאקר בקיסריה לבית של נתניהו. "הגעתי עם סיגרים ואמרתי לנתניהו ששרה מאוד כעסה עליי. הוא ביקש שאחזור למחרת לדבר עם שרה. למחרת, בשבת, הגעתי שוב לקיסריה חיכיתי לה. היא הגיעה, פתחה בקבוק שמפנייה, ישבנו בבריכה והיא אמרה לי שלא הבנתי נכון (את הבקשה להנמיך את הצעת המחיר לאיטום הבריכה שנועדה לפי מה שקליין הבינה שהמדינה תממן את האיטום)

איש העסקים ארנון מילצ'ן (ארכיון), צילום: איי.פי

09:45: קליין עוברת לדבר על גל גפן שהיה גנן ואב בית אצל מילצ'ן ולימים מפקח בנייה וארנון המליץ עליו גם לפאקר כשבנה את הבית בקיסריה. "הייתה בעיית איטום של בריכה בבית נתניהו. גל גפן הרים לי טלפון ואמר לי ששרה ביקשה ממנו להגיע לתקן. הוא הרים לי טלפון לשאול אם זה בסדר שהוא ילך לגב' נתניהו כי מילצ'ן ופאקר העסיקו אותו. זו תקופת בניית הבית של פאקר והוא לא היה במיטבו" סיפרה קליין.

הסנגור חדד שוב התנגד: "יש רכבות של עדויות שמיעה שנכנסות פנימה בלי אבחנה". השופטים מאפשרים להמשיך.

"המזכירה של שרה נתניהו התקשרה  ושאלה אם גל מגיע. אמרתי שלא. היא אמרה לי את תצטרכי להגיע לגב' נתניהו כי אני לא אומרת לה דבר כזה. התקשרתי לשרה ואמרתי שצר לי אבל גל לא יוכל להגיע לפגישה. היא רק שמעה את זה ואני חטפתי בליל צעקות וצרחות. שיחה קשה מאוד. היא אמרה שהיא מקווה שזה על דעתו של ארנון. אמרתי בהחלט. היא התחילה לצרוח שבגללי היא תאחר לעבודה, היא תפוטר, היא תתאבד ותכתוב מכתב שבגלל ארנון ובגללי. התקשר אליי מר בנימין נתניהו מהלשכה. אמרתי לו, 'תשמע חטפתי שיחת הערות'. הוא אמר לי שאני אסביר לארנון וגם הוא יסביר שיש להם ייעוץ משפטי ומותר ותנן למה מה שהיא מבקשת. למעט דירה תנו למה מה שהיא מבקשת אלה דברים שמותרים ואנחנו בדקנו את זה וגם אני אסביר. אחרי כמה חודשים התקשרה אלי שרה נתניהו ערב הודעת המשטרה על המלצת בתיק המעונות"

09:20: קליין ממשיכה בעדותה ומספרת כי התכשיט שנקנה עבור שרה נתניהו עלה ששת אלפים שקלים. "זו הייתה דרך העבודה. ארנון סיפר לי כי הוא עצמו לא ילך ויעשה את ההזמנה. אני מקבלת הוראות מארנון. הוא אמר לי ששרה פנתה והיא רוצה תכשיט, אמר לי שהוא פנה לאלינור שתהיה אחראית על עיצוב התכשיט כי הוא סומך עליה. בשלב מסוים יש סקיצות ואני שולחת את יונתן להביא אותן מסטודיו ברמן במושב היוגב. אני לא אומרת דברים בזיכרון חד וחלק שזה היה ביום כזה או אחר אבל אני פעלתי בנושא הזה, התכתבתי. זה זיכרון של שנת 2011. 11 שנה אחורה אז לא אסתור את עצמי אבל זה סיפור המעשה.

ג'יימס פאקר, צילום: רויטרס

"גברת נתניהו הייתה באותו הזמן בעבודה והיא הנחתה את כרמל שהייתה עוזרת שלה. כרמל אמרה לי ששרה בעבודה ושהיא תבדוק אם היא מוכנה שאקבל את זה כשהיא איננה. היא חזרה אלי ששרה אמרה לה שזה בסדר ולשים את החבילה במגירה שלה בחדר".

09:15: התובע גילדין חזר לדבר על התכשיט מחנות סטודיו ברמן שנקנה לכאורה עבור שרה נתניהו. קליין סיפרה על הרכישה כי: "ממר מילצ'ן ניתנו עגילים שעוצבו במיוחד לבקשת גב שרה נתניהו. הוא נרכש, עוצב וטופל על ידי אלינור מילצ'ן (הבת) אבל אני טיפלתי בזה. רצינו עגילים מיוחדים במיוחד עבור שרה נתניהו ועוצבו לבקשתה. שרה שוחחה עם ארנון. ארנון אומר לנו את זה כי הוא עצמו לא ילך וידבר על זה".

דבריה של קליין מעוררים ויכוח - הסנגור עמית חדד מתנגד להם בטענה כי מדובר בעדות שמיעה: "ארנון מילצ'ן לא נחקר על זה. יש בעיה שהיא מעידה על כך כי הוא לא נחקר", אמר חדד.

התובע גילדין הגיב: "אלה דברים שהדס שמעה מעד תביעה שיבוא ויעיד (מילצ'ן)".

השופטת פרידמן פלדמן: הדס יכולה להעיד על דברים שארנון סיפר לה. השופט ברעם: "חשוב לדבר על הפרטים"

09:00: קליין ביקשה לדבר אך השופטים סירבו לאפשר לה.

לא באים בידיים ריקות

בפתח עדותה בשבוע שעבר העידה קליין כי מדי חודש נקנו לזוג נתניהו סיגרים בסך 8,000-6,000 שקלים, והוסיפה: "כל הסיגרים שנקנו בקבינט הועברו למר נתניהו בלבד - את זה אני אומרת בלב שקט וחד".

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי, ארכיון, צילום: אורן בן חקון

כבר בשבוע הראשון לעדותה התגלתה מחלוקת בין התובע עו"ד ד"ר אלון גילדין לבין סנגורו של נתניהו עו"ד עמית חדד.

גילדין טען כי מעדותה של קליין עולה כי לנתניהו סופקו סיגרים בשיעור של כ־40 אלף שקלים בחודש, ואילו עו"ד חדד טען כי הסכום העולה מדבריה הוא כ־30 אלף שקלים. זאת בטרם החקירה הנגדית של חדד, שתיערך כאמור מחר ואשר תעמיד במרכזה את היקף טובות ההנאה.

בעדותה אמרה קליין כי "מילצ'ן לימד את פאקר - לנתניהו לא באים בידיים ריקות" וכי היא מעידה נגד נתניהו מטעמים של "אזרחות טובה".

אחרי שבשבוע שעבר הגישה קליין תלונה במשטרה נגד הבלוגר אלי ציפורי, וטענה שהטריד אותה כעדה בתיק וחשף את כתובתה הפרטית - ציפורי לא מחק את הציוץ אשר פוגע בפרטיותה של העדה.

אתמול פנה עורך דינו של ציפורי, עו"ד ציון אמיר, אל היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה ואל פרקליט המדינה עמית איסמן בבקשה להימנע מחקירתו של ציפורי באזהרה בחשד להטרדת עד. לטענתו, מדובר בפעולה החוסה תחת חופש העיתונות.

פנייה ליועמ"שית

במכתבו, כתב עו"ד אמיר כי ביום חמישי בשעה 22:00, קיבל ציפורי טלפון מאדם שהזדהה כשוטר והזמין אותו לחקירה בלהב 433. זאת לאחר שבאותו היום הגיעה קליין אל היחידה והגישה תלונה על ציפורי ומסרה עדות בעניין. עו"ד אמיר ציין כי "לא ברור אם שיחת הטלפון האמורה אכן נעשתה על ידי איש משטרה אם לאו".

עו"ד אמיר טען עוד במכתבו כי אלי ציפורי פעל במסגרת עבודתו העיתונאית, וכי יש להימנע מחקירה כדי להגן על ערך חופש העיתונות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר