התובעת ניסתה לאמת את תאריך פגישת ההנחיה; עדותו של פילבר הסתיימה

הפרקליטות השלימה היום את החקירה עם עדותו של עד המדינה • הדס קליין, העוזרת של מילצ'ן תעיד אחריו על תיק 1000 בכתב האישום • תירוש ניסתה להראות כי פגישת ההנחיה התקיימה ב-15 ביוני 2015: "היית בפגישה ארוכה", פילבר: "התגלגלות של שיח, הייתי בעשרות מקרים מהסוג הזה"

פילבר בבית המשפט היום, צילום: אורן בן חקון

עד המדינה שלמה פילבר העיד היום (רביעי) בפעם האחרונה במשפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

התובעת, עו"ד יהודית תירוש, ביקשה וקיבלה מבית המשפט את האפשרות לחקור אותו חקירה נגדית, מבלי להכריז עליו כעד עוין. למעשה, לא הייתה משמעות מעשית להכרזה משום שעד עוין נחקר בפועל בחקירה נגדית. הדבר גם אינו קשור להחלטה של הפרקליטות אם לבטל בעתיד את הסכם עד המדינה ולהגיש נגדו כתב אישום.

במהלך תחילת הדיון ניסתה להראות התובעת כיצד ייתכן כי פגישת ההנחיה התקיימה ב-3 ביוני 2015. "בשעות הערב אתה מעוכן באזור לשכת רה"מ מהשעה 19:33 רואים בשורה 3 בסיכום עד 23:37 הוצג לך" אמרה תירוש. "הוצגו לך מחקרי תקשורת, שם הראו שאתה לא פעיל בטלפון בין השעות 19:43 - 23:36 הניחו שאתה בפגישה ארוכה".

בהמשך, הראתה תירוש הודעה לדוד האן, ב-5 ביוני, יומיים קדימה. "אתה כותב, 'דברתי עם רה"מ בנושא ביום רביעי (3 ביוני) ובגלל שאתה מדבר איתו, מראה שדיברת בנושא הזה, והוצג לך פגישה ארוכה וממושכת".

תירוש הציגה תכתובת עם אישתו של פילבר ב-9:28 בבוקר באותו היום. "ניתן לראות שאתה מודיע - הוזמנתי להערב בשמונה לבלפור. היא אומרת אוקיי. אין ספק, שהפגישה לא היתה בבלפור אלא לשכת רה"מ. שמה את הדגש שהוזמנת לפגישה".

תירוש: "אני רוצה שתבהיר את התשובות שלך מיום 14 ביוני (בחקירה הראשית, י"א) אם יש פרק זמן ארוך שאתה בלי טלפון, האם זה אומר בהכרח שהייתה פגישה ארוכה. אמרת שבפגישות עם רוה"מ 'משאירים טלפון בחוץ'".

פילבר: "אני לא רואה סתירה בין שתי התשובות, התגלגלות של שיח, הייתי בעשרות מקרים מהסוג הזה, מגיע ללשכה, מחכה, לפעמים ככה ולפעמים ככה, שתי התשובות נכונות, היו פעמים שהיתה פגישה ארוכה, ואז לא עושה אינטראקציה".

הניסיון לתיקון כתב האישום היה האירוע המטלטל בעדותו. פילבר היום, צילום: אורן בן חקון

כבר בתחילת עדותו של פילבר התגלו חזרות ולעיתים אף סתירות בדברים שאמר במשטרה, עליהם התבסס הסכם עד המדינה, לבין דברים שאמר בבית המשפט. התובעת עו"ד יהודית תירוש ביקשה וקיבלה מבית המשפט את האפשרות לחקור אותו חקירה נגדית, מבלי להכריז עליו כעד עוין. למעשה, לא הייתה משמעות מעשית להכרזה משום שעד עוין נחקר בפועל בחקירה נגדית. הדבר גם אינו קשור להחלטה של הפרקליטות אם לבטל בעתיד את הסכם עד המדינה ולהגיש נגדו כתב אישום.

עם זאת, דבר אחד ניתן לומר בוודאות, והוא שפילבר לא נחשב עד אמין, בלשון המעטה. באחד הדיונים עו"ד תירוש אף ציינה שהוא מתמסר לכל מה שההגנה אומרת לו. פילבר ניסה ללכת על קו דק בו הוא מסייע להגנה ככל האפשר, אך לא חוזר בו בצורה בוטה מההסכם עליו חתם על מנת להימנע מהתמודדות של כתב אישום כנגדו. בשבועות האחרונים פילבר גם העיד בתיק 1,000 ושם סיפר על מספר פגישות שקיים נתניהו לבקשתו עם מילצ'ן.

הפרקליטה, עו"ד תירוש, צילום: אורן בן חקון

ככל הנראה, האירוע הבולט והסוער ביותר בעדותו של פילבר היה הבקשה שנדחתה לתיקון כתב האישום בנוגע לפגישת ההנחיה. באותה פגישה, כך נטען, הורה נתניהו לפילבר להטיב עם בזק באמצעות מיתון הורדת המחירים, אישור מיזוג בזק-יס ורגולציה נוספת והיא משמשת כאבן יסוד לתיק 4,000 כולו.

סנגורו של נתניהו עו"ד בועז בן צור הצליח להוכיח באמצעות התכתבויות מהטלפון הנייד של פילבר, באמצעות איכונים ויומן פגישות ראש הממשלה, כי פגישת ההנחיה לא יכלה להתקיים לאחר מינויו של פילבר למנכ"ל משרד התקשורת, כפי שתואר בכתב האישום. פגישת ההנחיה, שההגנה כפרה בקיומה, לא יכלה להתקיים עד הפגישה עם היועץ האסטרטגי של בזק, אלי קמיר, שנעשתה לדברי פילבר בעקבות ההנחיה שקיבל מנתניהו.

הפרקליטות טענה כי הפגישה התקיימה, אך ביקשה לתקן את המועד דבר אשר נדחה על ידי בית המשפט. העד הבא שיעלה לעדות קצרה ביום שני הקרוב, הוא שי חייק שהיה אחד הדוברים של נתניהו. עדותו קשורה לסיקור האוהד שקיבל לכאורה נתניהו מאתר וואלה תמורת הטבות רגולטוריות שהטיבו עם בזק ובעלי הקבוצה שאול אלוביץ', כמתואר בכתב האישום. חייק היה אמור להעיד קודם לכן, אך עקב מחלתו בקורונה הוא מעיד כעת ואמור לסגור את שלב העדויות בתיק 4,000.

מיד אחריו צפויה להתחיל עדותה של הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן שעל פי כתב האישום בתיק 1,000 העביר לשרה ובנימין נתניהו מתנות שונות בדמות שמפניות, סיגרים ותכשיט יקר ערך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר