חמאס ממשיך בהסתה נגד ירדן: "להסלים את הפעולות"; המונים מפגינים מול שגרירות ישראל בעמאן

דובר ארגון הטרור קרא למוחים "להרים את כולם שהרי ירדן היא חלק מאיתנו ואנחנו חלק ממנה" • בחודש שעבר השלטונות בירדן הדגישו כי לא יסבלו ניסיון "לנצל את הזעם נגד ישראל כדי לגרום לכאוס • חבר פרלמנט קטארי בהתבטאות חריגה: "מתקפת 7 באוקטובר היא תחילת הסוף של ישראל"

לאחר התבטאות דובר חמאס: הפגנות מול שגרירות ישראל בעמאן// רשתות ערביות

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, נאם היום (שלישי) בשידור ברשת "אל־ג'זירה" הקטארית - וקרא למפגינים בירדן להסלים את המחאה שלהם. מדובר בצעד נוסף של הסתה נגד שלטון המלך בירדן אחרי דברים דומים שאמר בכיר ארגון הטרור בחו"ל, חאלד משעל. לאחר הצהרתו, המונים הגיעו לשגרירות ישראל בירדן והפגינו בעד חמאס. 

הפגנות פלשתיניות בירדן בחודש שעבר, צילום: רויטרס

"הזירות הערביות הן החשובות ביותר", הצהיר הדובר של ארגון הטרור. "הזירה שהכי מעסיקה את האויב נוגעת להמונים הירדנים היקרים. אנחנו קוראים להם להסלים את פעולותיהם ולהרים את קולם. שהרי ירדן היא (חלק) מאיתנו ואנחנו (חלק) ממנה".

אבו עוביידה, צילום: דובר צה"ל בערבית

בחודש שעבר השלטונות בירדן הדגישו כי הם מאפשרים "הפגנות שלוות", אבל לא יסבלו ניסיון "לנצל את הזעם נגד ישראל כדי לגרום לכאוס", או כדי להגיע לאזור הגבול עם ישראל. באותן הפגנות תועדו המשתתפים קוראים: "אנחנו אנשיך יה סינוואר", והביעו תמיכה באבו עוביידה.

במהלך נאומו היום, אבו עוביידה ניסה כתמיד להפעיל טרור פסיכולוגי על הציבור הישראלי, וטען בין היתר כי הממשלה היא זו שמעכבת את המגעים לעסקת חטופים. זאת, למרות הדרישות המופרזות של ארגון הטרור, הכוללות את הפסקת המלחמה וחזרה מוחלטת של עזתים לצפון הרצועה ללא כל תנאי.

במקביל: ההתבטאות המסיתה של הבכיר הקטארי נגד ישראל

חבר הפרלמנט ומועצת השורא של האמירות, עיסא בן אחמד א-נסר, אמר אתמול, ערב ליל הסדר (שני), במהלך נאום שנשא בפני הליגה הערבית, כי "לא יהיה שלום ולא יהיה משא ומתן עם הישות הציונית".

"לא יהיה שלום, ולא משא ומתן עם הישות הציונית בשל סיבה אחת בלבד - יש יוזמה ערבית יותר מ-22 שנה והם (הישראלים) לא מכירים בה. הם מכירים בדבר אחד - הרצח", אמר חבר מועצת השורא.

עיסא בן אחמד א-נסר, צילום: רשתות ערביות

היוזמה הערבית היא תוכנית של סעודיה מתחילת שנות ה-2000, שבמסגרתה תוקם מדינה פלשתינית ויימצא "פתרון צודק לפליטים הפלשתינים" - זאת בתמורה לכינון יחסים של ישראל עם מדינות ערב.

"אני אומר את מה שאמר שייח' תנועת המוג'הדין, עומר אל-מוחתאר, לפני מות הקדושים שלו - 'אנחנו לא ניכנע אלא ננצח או נמות. זה לא הסוף ויהיה עליכם להילחם עם הדור הבא'. כן, הדור הבא", הוסיף הבכיר הקטארי. בכך הוא התייחס למנהיג מוסלמי לובי, שהוביל את לחימת הגרילה נגד האיטלקים במזרח לוב במאה שעברה. אל-מוחתאר, נתפס לבסוף על ידי האיטלקים והוצא להורג בתלייה, אך הפך לסמל במדינות ערב. הכיבוש האיטלקי בלוב הסתיים אחרי מלחמת העולם השנייה.

בהמשך, הבכיר הקטארי אחמד א-נאסר הקצין את דבריו עוד יותר: "פעולת מבול אל-אקצא (הכינוי של חמאס למתקפה ולטבח ב-7 באוקטובר; ש"ק) היא ההקדמה לחיסול השחיתות של הישות הציונית. זאת ההתחלה, אינשאללה, של סוף המדינה שלהם".

בתוך כך, מחר (רביעי) הליגה הערבית תערוך מושב נוסף לבקשת הרשות הפלשתינית כדי לדון "בהמשך הפשעים של ישראל ובווטו האמריקני" נגד החלטת מועצת הביטחון של האו"ם על מתן חברות מלאה לפלשתינים באו"ם במעמד של מדינה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר