בכיר בפת"ח: "לחמאס כבר אין יכולת לשלוט בעזה, שיתעוררו"

המקור התבקש על ידי העיתון הסעודי "א־שרק אל־אווסט" להגיב לדבריו של הנייה, המתעקש לייצג באופן בלעדי את עזה • בתחילת אפריל פרסמנו כי חמאס בעזה האשים את הרשות הפלשתינית בכך שהציבה כוח ביטחוני משלה ברפיח

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה// דובר צה"ל

"אין דיאלוגים כלשהם עם חמאס - לא מעל השולחן ולא מתחת לשולחן - בעניין השליטה ברצועת עזה", כך אמר היום (שלישי) מקור בפת"ח לעיתון הסעודי "א־שרק אל־אווסט". המקור ציין כי הרשות הפלשתינית היא זו שצריכה לנהל את הרצועה ביום שאחרי המלחמה והבטיח: "לחמאס אין כבר יכולת לשלוט בעזה. הם חייבים להתעורר ולהפסיק את התמרונים שלהם".

סינוואר, הנייה ובכירי חמאס נוספים (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

המקור התבקש על ידי העיתון להגיב לדבריו האחרונים של ראש הלשכה המדינית בחמאס, איסמאעיל הנייה, שלפיהם ארגון הטרור מתעקש לייצג באופן בלעדי את עזה - ומסוגל להקים "ממשלת אחדות לאומית על בסיס שותפות". כלומר - ממשלה משותפת לפת"ח ולחמאס.

המקור הבכיר בפת"ח השיב: "ההצהרות של הנייה באות אחרי שהם (חמאס) הפסידו את השלטון בפועל ולא יותר מכך. המצב מסוכן ומורכב. עליהם להתמודד עם המציאות".

אנשי חמאס בעזה, צילום: NurPhoto via AFP

בימים האחרונים, הנייה התראיין לסוכנות הידיעות "אנאדול" בביקורו בטורקיה. ראש ארגון הטרור טען כי "על הממשל בעזה להתבסס על רצונם של הפלשתינים בסוגיות הלאומיות הללו, ולא לאפשר לכיבוש או לגורם אחר לארגן את המצב הפלשתיני ברצועת עזה או בגדה או בשניהן".

בתחילת אפריל פרסמנו כי חמאס בעזה האשים את הרשות הפלשתינית בכך שהציבה כבר כוח ביטחוני משלה ברפיח שבדרום הרצועה. מנגד, גורם פלשתיני ברשות הכחיש וטען כי הודעת חמאס "חסרת בסיס". בה בעת, פלשתינים דיווחו על שני קצינים של הרשות הפלשתינית, שנהרגו במהלך חזרתם מאבטחת שיירת אספקה הומניטארית לצפון רצועת עזה.

בהמשך לכך, פורסם ב"ישראל היום" כי קבינט המלחמה אישר להיעזר באנשי ביטחון תושבי עזה, המזוהים עם הפת"ח, כדי לאבטח את הכנסת האספקה לרצועת עזה. בשבועות הבאים, התפרסמו עוד ועוד תיעודים של רשות המים, גוף המזוהה עם הרשות הפלשתינית, אשר ביצע עבודות שיקום בתוך רצועת עזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר