בכיר חמאס: "ישראל לא רוצה לצאת מהמסדרון המבתר"

איש ארגון הטרור בחו"ל, מוחמד נזאל, התייחס למגעים לעסקת חטופים • "המשלחות ממצרים, ארה"ב וישראל עזבו, יש מבוי סתום" • התרברב: "האיומים של נתניהו לפלוש לרפיח לא מפחידים אותנו" • על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", בשבוע הבא השיחות צפויות להמשיך בקהיר, בירת מצרים

מחבלי חמאס (ארכיון). צילום: אי.פי.איי

בכיר חמאס מוחמד נזאל הנמצא בחו"ל התייחס למשבר במגעים על עסקת חטופים בדוחא. "אני יכול להגיד שאין דבר חדש בנושא ההודנה וההסכם. המשלחות שהגיעו, עזבו. ישראל מתעקשת במסמך שהגישה על אי נסיגה מרצועת עזה, על אי הפסקת אש, על לא לאפשר לתושבים לחזור לבתיהם במרכז ובצפון הרצועה".

תיעוד מחקירתו של מחבל חמאס המודה באלימות המינית שבה נהג כלפיי אישה ישראלית ב-7 באוקטובר // צילום: דובר צה"ל

עוד אמר: "אפשר לומר שהאופק להסדר של המערכה הזאת ברצועת עזה לא ברור, ויש מבוי סתום. הבעיה איננה בהפסקת אש באופן זמני אלא בכל התיקים לצד הפסקת אש. ישראל לא רוצה לצאת מאמצע רצועת עזה, שמפריד בין הדרום לצפון (מהמסדרון המבתר; ש"ק). ישראל גם מסרבת להפסקת אש קבועה. ברור שנתניהו לא רציני ולא מעוניין באמת להגיע להסכם כלשהו".

לחימה בעזה, צילום: אי.אפ.פי
בנימין נתניהו (ארכיון), צילום: חיים גולדברג/פלאש90
מנהיג חמאס, יחיא סינואר, צילום: איי.אף.פי

בכיר חמאס טען גם כי נתניהו לכאורה לא מעוניין בסיום המלחמה, כי הוא קשר אותה בגורלו הפוליטי. "האיומים שלו לפלוש לרפיח לא מפחידים אותנו, ואנחנו מוכנים ללמד אותו לקח חדש", הוסיף. בעניין ההצעה האמריקנית שעליה הסכימה ישראל אמר נזאל: "המתווך האמריקני אינו גורם מתווך. לגבי מה שפורסם בתקשורת, אין בו חדש ואין אופק להבנות".

על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", בשבוע הבא השיחות צפויות להמשיך בקהיר, בירת מצרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר