קטאר מודיעה: נעניק סיוע הומניטארי לרצועת עזה בסך 50 מיליון דולר

מוקדם יותר השבוע, הצהיר בכיר קטארי כי האמירות תמשיך את המחויבות שלה לרצועה, וכעת קטאר מודיעה כי תעניק סיוע של מיליוני דולרים, בנוסף למאה מלגות לימוד לצעירים פלשתינים • בה בעת, נחשף ב"ניו יורק טיימס" כי המודיעין הישראלי העריך שקטאר העבירה כספים בערוצים חשאיים גם לזרוע הצבאית של חמאס

השליח הקטארי ומנהיג חמאס איסמעיל הנייה (ארכיון). צילום: רויטרס

אחרי שהתחייבה שתמשיך להעביר כסף לרצועת עזה - קטאר הודיעה כי תעניק סיוע הומניטארי לרצועת עזה בסך 50 מיליון דולר. זאת, בנוסף על מאה מלגות לימוד לצעירים פלשתינים. כך דווח בסוכנות הידיעות "סווא".

מנהיגי חמאס בקטאר חוגגים את טבח השביעי באוקטובר

מוקדם יותר השבוע, הצהיר בכיר קטארי כי האמירות תמשיך את המחויבות שלה לרצועה. בה בעת, נחשף ב"ניו יורק טיימס" כי המודיעין הישראלי העריך שקטאר העבירה כספים בערוצים חשאיים גם לזרוע הצבאית של חמאס - גדודי א־זאדין אל־קסאם. קטאר היא אחת המתווכות במגעים לשחרור החטופים, אך גם זו שמפעילה את אל-ג'זירה, במה להסתה נרחבת נגד ישראל ותעמולה שמשרתת את חמאס.

במהלך הפורום העולמי למען פליטים שנערך בעיר ז'נבה שבשווייץ השבוע - מסרה קטאר הצהרה כי היא מתחייבת לספק 50 מיליון דולר בתור חבילת סיוע הומניטארית ראשונית. לפי ההודעה, הכסף אמור לעבור לפליטים, ליתומים ולפלשתינים שנפגעו במלחמה נגד חמאס ברצועת עזה. מי שייצגה את קטאר בפורום היתה לולווה בנת ראשד אל־חטר - שרת המדינה לשיתוף פעולה בינלאומי.

צירי כסף כפולים מקטאר לחמאס. כרזות מנהיגי קטאר בעצרת חמאס בח'אן יונס, צילום: AP

אל־חטר האשימה כי ישראל היא "כוח כובש שמחויב להגן על התושבים הנתונים לכיבוש שלו، שלומם וזכויות האדם שלהם". כמו כן, השרה טענה כי ישראל מבצעת הפרות נגד החוק הבינלאומי במלחמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר