אבו מאזן בתגובה לנתניהו: "השלום מתחיל בפלשתין"

ברשות הפלשתינית ובחמאס מגיבים לנאומו של רה"מ באו"ם • "להסלים את ההתנגדות לנורמליזציה", תקפו בחמאס • גם ברשות הפלשתינית הגיבו לנאום: "השלום מתחיל מפלשתין, והיציבות מתחילה מזה שהעם הפלשתיני ישיג את זכויותיו הלאומיות החוקיות"

נתניהו באו"ם. צילום: אי.אף.פי

רה"מ נתניהו נאם היום (שישי) בעצרת האומות המאוחדות ברקע מאמצי הנורמליזציה מול סעודיה, ובתוך כך התייחס גם לתהליך שלום אפשרי מול הפלשתינים אך הבהיר כי "אסור לתת להם וטו" על מגעים מול מדינות ערב.

דובר חמאס חמאס חאזם קאסם יצא נגד בתקיפות נגד נאום רה"מ. "נתניהו הפגין בנאומו בריונות חסרת תקדים נגד העם הפלשתיני כתוצאה מהסכמי הנורמליזציה שנחתמו או אלה שנמצאים בהכנה", מסר בהודעתו. 

נתניהו על הפלשתינים: "הם יכולים להיות חלק, אבל אסור לתת להם וטו" // רויטרס

עוד הוסיף כי "הכיבוש ימשיך לנצל את הנורמליזציה כדי להסלים את התוקפנות שלו על עמנו במטרה לחסל את הקיום הפלשתיני ולנסות ליישם את חלומות הימין הציוני על בסיס הנורמליזציה".

דובר חמאס קרא גם ל"כוחות באומה להסלים את התנגדותם לנורמליזציה מול הישות הציונית ולחזק את קריאותיהם להחרים אותה".

גם ברשות הפלשתינית הגיבו לנאום נתניהו. "לא ייתכנו שלום או יציבות באזור בלי מילוי דרישותיו של העם הפלשתיני, בהתאם להחלטות האו"ם ויוזמת השלום הערבית", נמסר מלשכתו של אבו-מאזן.

דובר לשכת הנשיאות הפלשתינית, נביל אבו רודינה ציין כי "זוהי העמדה הרשמית שקבעה ההנהגה הפלשתינית וזו לא תוותר עליה, ומי שחושב אחרת – טועה".

"השלום מתחיל מפלשתין, והיציבות מתחילה מזה שהעם הפלשתיני ישיג את זכויותיו הלאומיות החוקיות והקמת מדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים, ובלי זה, אין שלום ואין ביטחון באזור", מסר בהודעה לתקשורת.

בתוך כך, בגבול הרצועה עם ישראל נמשכים העימותים הבלתי פוסקים, והיום נרשמה הסלמה כאשר בלונים שהופרחו גרמו לדליקות ברחבי העוטף - צה"ל בתקופה תקף ברצועה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר