ביום השישי ברציפות: מהומות בגבול רצועת עזה

קבוצות של צעירים עזתים תיעדו את עצמם מבעירים צמיגים ומפריחים בלוני תבערה לעבר יישובי עוטף עזה בהפרות סדר בכמה מוקדים באזור גבול הרצועה • משרד הבריאות בעזה: פצועים בהפרות הסדר ליד גדר הרצועה מירי צה"ל

הפרות סדר ברצועת עזה. צילום: AP

היום השישי להפרות הסדר: קבוצות של צעירים פלשתינים יצאו הערב (רביעי) לכמה מוקדים באזור גבול הרצועה והפרו את הסדר "לתמיכה במסגד אלאקסא". קצתם הבעירו צמיגים, וכמה מהם נראו מפריחים בלונים שתוארו כבלוני נפץ ממזרח לח'אן יונס. דווח על שני פצועים מירי צה"ל.

יום שישי ברצף למהומות ברצועה: הפרחת בלונים ממזרח לרפיח // רשתות ערביות


הפרשן הפלשתיני אבראהים חביב הסביר בריאיון לטלוויזיה של חמאס כי "התהלוכות מציבות את ישראל בבעיה ובאות להדגיש את אחדות הזירות. הצעירים מעבירים מסר שהם עומדים לצד אחיהם בגדה ולא יעזבו את האסירים לבדם".

בתוך כך, באזור רפיח נערך אירוע לחניכת אנדרטה לציון "יום ההתנגדות" בתזמון 18 שנים לנסיגת ישראל מהרצועה. במהלך האירוע אמרו נציגי הפלגים כי "מהיום הראשון אמרנו ששחרור עזה מהכיבוש הוא רק ההתחלה, וההתנגדות תרגמה את הסיסמה הזאת למציאות. החרב לא תושב למקומה עד שחרור כל אדמותינו, מקומותינו הקדושים ואסירינו".

הפרות הסדר סמוך לגדר הרצועה בעזה, צילום: אי.פי.אי

משרד החוץ המצרי מפרסם הודעה שבה הוא מגנה את "ההסלמה של הכוחות הישראליים בשטחים הפלשתיניים הכבושים, שהאירוע האחרון בהם היה בעיר ג'נין והוביל למות שישה פלסטינים, ופציעת אחרים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר