אחרי ביקור השגריר הקטארי בעזה: עוד הקלות ישראליות לחמאס

ישראל תאפשר הכנסת מכונות צילום וחלקי חילוף של מוצרים אלה לתוך הרצועה • מעתה כניסת סחורות אלו תיעשה ללא אישורים מיוחדים כפי שהיה נהוג עד כה • השגריר הקטארי, מוחמד אלעמאדי יצא לפני יומיים מרצועת עזה, לאחר שערך שיחות עם נציגי ישראל וחמאס והעביר מסרים בין שני הצדדים

גדר הרצועה בעזה. אבו גנימה עבר לצד השני, התאמן עם חמאס, הכריז על רצונו להיות שהאיד ולבסוף נכלא על ידי הארגון. צילום: אי.פי.אי

הוועדה לתיאום הסחורות בעזה הודיעה על הקלות נוספות שישראל הסכימה לבצע כלפי רצועת עזה. מדובר על הכנסת מכונות צילום וחלקי חילוף של מוצרים אלה לתוך הרצועה, ואשר תיעשה מעתה ואילך ללא אישורים מיוחדים כפי שהיה נהוג עד כה.

הפגנות בעזה בעקבות יוקר המחיה - קריאות להדיח את שלטון חמאס

"הצד הישראלי הודיע לנו לפני זמן קצר על החלטת ממשלת ישראל לאפשר הכנסה של מכונות צילום בתיאום רגיל ללא אישור ממשרד התקשורת הישראלי, החל מיום חמישי", כך בהודעה שפרסמה הוועדה.

גורם ברצועה אישר ל"ישראל היום" כי אכן סוכם להכניס לתוך הרצועה מוצרים אלה. לדבריו, לא מדובר בחומרים דו שימושיים שעלולים להיות מנוצלים למטרות נוספות אלא במדפסות ומכונות צילום שישמשו מוסדות שונים, מפעלים ובתי חולים ברצועה. "אלה הקלות לחמאס שבאות כחלק מההסכמות עם השליח הקטארי אלעמאדי בביקורו האחרון", ציין הגורם.

יצויין כי השגריר הקטארי, מוחמד אלעמאדי יצא לפני יומיים מרצועת עזה לאחר שערך שיחות בשבוע החולף עם נציגי ישראל וחמאס בשורת נושאים והעביר מסרים בין שני הצדדים. השיחות עסקו גם בצורך למנוע את התחדשות התהלוכות וההפגנות במרחב גדר הגבול עם ישראל.

אלעמאדי בעזה, ארכיון, צילום: רשתות פלשתיניות

יצוין כי הכסף הקטארי למשפחות העניות ברצועה ממשיך לזרום לעזה, אך הסכום שקטאר מקצה למשכורות פקידי ממשל חמאס ברצועה ירד מ-10 מיליון דולר ל-3 מיליון דולר. זאת, בין היתר, על רקע הכעס הקטארי על חידוש היחסים בין מנהיגי חמאס למשטר אסד בסוריה.

כזכור, לאחר נתק ארוך שנים ששרר בין עזה לדמשק בעקבות ביקורת שהפנו מנהיגי חמאס לשליט הסורי עם תחילת מלחמת האזרחים במדינה, בוצעו מהלכים לפיוס בין שני בצדדים בשנה האחרונה.
לפני כמה חודשים, דווח בעזה כי ישראל הסכימה להתיר ייבוא של חלקי חילוף של אופנועים לרצועה. ביום ראשון האחרון חודשה פעילות ייצוא הסחורות מעזה דרך מעבר כרם שלום אחרי שנסגר בעקבות ניסיון הברחה של חומר נפץ בתוך בגדים.

יצוין כי, בשבועות האחרונים נרשמו התפרעויות חוזרות ממזרח לעיר עזה באזור הגבול עם ישראל. צעירים פלסטינים הפרו את הסדר, חיבלו בגדר, זרקו אבנים, הבעירו צמיגים ואף השליכו מטעני חבלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר