באישור ממשלת ישראל: נשק ורכבים משוריינים הועברו מירדן לרשות הפלשתינית

הציוד נועד לחזק את הרשות הפלשתינית ואת מנגנוני הביטחון שלה במאבק מול ההתארגנויות החמושות בצפון השומרון • על פי דיווחים פלשתיניים, הציוד הגיע מארה"ב • בכירים פלשתינים טענו כי "הרשות אינה מסוגלת להילחם בתאים החמושים שפרוסים בג'נין ללא סיוע של כוחות אוויריים ויבשתיים" • טרם התקבל אישור רשמי לדברים

נשקים תוצרת ארה"ב שהועברו דרך ירדן, כוחות המשטרה הפלשתינים. צילום: אי.פי.איי

בעיתון הפלשתיני אלקודס דווח הלילה (שני) כי נשק ורכבים משוריינים הועברו מירדן לרשות הפלשתינית באישורה של ישראל. על פי הדיווחים הפלשתינים, ציוד הלחימה נועד לחזק את הרשות הפלשתינית ואת מנגנוני הביטחון שלה. גורם פלשתיני מסר ל"ישראל היום" כי אכן "הייתה בקשה פלשתינית בעניין זה". עם זאת ציין כי "אינו יודע אם המשוריינים והנשק כבר הועברו".

חשוב לציין כי לידיעה אין לפי שעה אישור מכל מקור אחר לרבות מגורמים רשמיים. 

המקורות מסרו כי הנשק והרכבים המשוריינים ישמשו את הביטחון המסכל והביטחון הלאומי של הרשות הפלשתינית לאכיפת החוק והסדר באזורים שנמצאים תחת שליטה ביטחונית של הפלשתינים ביהודה ושומרון.

אבו מאזן: "למנוע ממחנה הפליטים בלאטה להפוך לג'נין": עימותים במחנה

לפי הדיווח, הנשק והרכבים – מארה"ב, והם והועברו לפלסטינים באישור ממשלת ישראל, דרך ירדן כדי לבסס את היכולות של כוחות הביטחון הפלשתיניים במאבק מול ההתארגנויות החמושות בצפון השומרון, באזורים ג'נין ושכם.

בשבועיים האחרונים קיים מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף חוסיין א-שייח' כמה פגישות עם נציגים אמריקנים וירדנים. במקביל, ערך יו"ר הרשות מחמוד עבאס כמה דיונים ביטחוניים עם ראשי מנגנוני הביטחון הפלשתיניים והורה להם לפעול בנחישות נגד החמושים שמתריסים נגד מדיניות הרשות, מחלישים אותה ומציגים אותה מול האמריקנים והאירופאים כגוף חסר אונים שאינו יכול להשתלט על המצב.

מפגן הכוח של חמושי ג'נין, צילום: רשתות ערביות

עוד נמסר כי בכירי הרשות ובראשם חוסיין א-שייח', הדגישו בפני הגורמים השונים במהלך הפגישות שהתקיימו עם הצד האמריקני כי "הרשות אינה מסוגלת להילחם בתאים החמושים שפרוסים בג'נין, שכם וטולכרם, הנחשבים לאזורים החמים בגדה, ואשר גם ישראל נתקלת בקושי לפעול בהם ללא סיוע של כוחות אוויריים ויבשתיים".

חוסיין א-שייח', צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של השר לעניינים אזרחיים ברש"פ

"הצד האמריקני מבין את דרישות הרשות בעניין זה ופעל לצייד אותה בציוד הנדרש, בין אם במשוריינים או בנשק אוטומטי חדיש לשימוש בפעולות מול החמושים, בעיקר בג'נין ובמחנה הפליטים שלה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר