מהפך במאבקם של חקלאי יהודה ושומרון, בקעת הירדן ורמת הגולן בחרם האירופי על התוצרת שהם מגדלים. בשנים האחרונות ספגו מגדלי תמרים בבקעה, יצרניי יין ברמת הגולן ומגדלי תוצרת חקלאית מיהודה ושומרון הפסדים משמעותיים בשל מאמצי ה־BDS לשבש את מכירת התוצרת בחו"ל, ובפרט באירופה.
בין השאר, נפגעו המכירות בשל דרישת האיחוד האירופי לסמן במדבקות את התוצרת שמעבר לקו הירוק. עד כה ניסו החקלאים והרשויות בישראל להתמודד עם הבעיה בדרכים עוקפות, כגון הסטת יעדי היצוא מהשווקים העשירים של מערב אירופה למזרח היבשת ולרוסיה. כעת, אומרים בבקעה, "מפסיקים להסתיר, מגדילים את המדבקה".
ביוזמה של השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, יחד עם נציגי ההתיישבות, הוחלט לעבור למאבק גלוי, לשווק בראש חוצות את התוצרת ולהזמין מעצבי דעת קהל לארץ. "נגרם נזק משמעותי למגדלים, רק ממכירת פלפלים ההפסד של החקלאים שלנו עומד על 100 מיליון שקלים", אומר דוד אלחיאני, ראש מועצת בקעת הירדן ומי שעומד בחזית הפעילות.
כדי לעבור ממגננה למתקפה נבנתה תוכנית בת שתי רגליים: האחת, שיווק יזום של התוצרת מההתיישבות ככזו, במקומות שונים בעולם. "אנחנו כבר חושפים את התוצרת של בקעת הירדן בעולם. נציג אותה בכנסים בארה"ב ובאירופה. מניסיון העבר אנחנו יודעים שזה עובד. אנשים אוהבים את התמרים שלנו, וכשהם טועמים, אנחנו מספרים את הסיפור ומתארים להם את המציאות כפי שהיא, מעל ראשי המנהיגים", אומר אלחיאני. בין השאר, יוצב דוכן של ההתיישבות בכנס שיתקיים בעוד חודש בפרנקפורט שבגרמניה, שבו גם ינאם השר ארדן.
המרכיב השני של התוכנית יוצא לדרך השבוע, והוא הבאת מעצבי דעת קהל לסיורים ממוקדים ביו"ש. בסך הכל צפויות להגיע חמש משלחות, שישהו בארץ כשבוע.
העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
