בנט על המלחמה באוקראינה: "הסדר העולמי משתנה"

שעות לאחר ששר החוץ גינה את המתקפה הרוסית, ראש הממשלה התבטא לראשונה על המצב במזרח אירופה • "לצערנו, מלחמה בין צבאות איננה נחלת העבר" אמר בנט בטקס סיום קורס קצינים, ודחק בישראלים שעדיין באוקראינה לעזוב אותה בהקדם • "אלה רגעים קשים וטראגיים, וליבנו עם אזרחי אוקראינה שנקלעו למצב הזה ללא עוול בכפם" • בלילה: משלחת רוסיה לאו"ם גינתה את הבנייה הישראלית ברמת הגולן

בנט על המלחמה באוקראינה: "הסדר העולמי משתנה" // דובר צה"ל

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (חמישי) לראשונה למתקפה הרוסית על אוקראינה, שעות לאחר ששר החוץ יאיר לפיד כבר סיפק גינוי ראשון לפלישה הנרחבת של מוסקבה - ולא גינה את הקרמלין. בדברים שנשא בטקס סיום קורס הקצינים אמר בנט כי "אלה רגעים קשים וטראגיים, וליבנו עם אזרחי אוקראינה שנקלעו למצב הזה ללא עוול בכפם".

"מדינת ישראל ניצבת דווקא בימים אלה כעוגן של חוזק, של יציבות, של ביטחון ושל תקווה, באיזור קשה, רווי איומים ואתגרים", הוסיף בנט. "כל ישראלי יודע תמיד שיש לו בית לשוב אליו, שיש מי שידאג לו בעת צרה".

כמו כן, בנט פנה לישראלים שטרם הצליחו לצאת מאוקראינה ואמר: "צאו כעת. שמרו על חייכם. האנשים שלנו ממתינים לקלוט אתכם במעברי הגבול במערב המדינה. בנוסף, כל יהודיה ויהודי, בכל מקום בעולם, יודעים שאנחנו מחכים להם כאן ושהדלת של מדינת ישראל תמיד פתוחה. אלה רגעים קשים וטראגיים, וליבנו עם אזרחי אוקראינה שנקלעו למצב הזה ללא עוול בכפם. ישראל תירתם להושיט יד בכל סיוע הומניטארי שיידרש. יש לנו את היכולת, ואנחנו למודי ניסיון בכך".

במקביל, בנט התייחס למסיימי קורס הקצינים בבה"ד 1: "אתם מתחילים את דרככם היום כקצינים בצה"ל בתקופה שבה הסדר העולמי המוכר לנו משתנה. העולם הרבה פחות יציב וגם האיזור שלנו משנה את פניו מיום ליום. ימים אלה מלמדים אותנו שמלחמה בין צבאות איננה, לצערנו, נחלת העבר".

בנט, צילום: עמוס בן גרשון

ניסיון להלך בין הטיפות

עד היום ישראל דאגה "להלך בין הטיפות" בכל הקשור להצהרות, כדי לא לפגוע ביחסיה עם רוסיה בשל האינטרסים השונים, בעיקר הביטחוניים הקשור למרחב הפעולה בסוריה.

עם זאת, בצהריים שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד החריף את הטון ואמר כי ישראל "מגנה את התקיפה הרוסית". עוד אתמול במשרד החוץ דאגו לציין שישראל תומכת בשמירה על שלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה, אולם נמנעו מלגנות את רוסיה.

תוצאות ההפצצות הרוסיות באוקראינה, צילום: אי.אף.פי

הרוסים מצידם לא אהבו את התגובה הישראלית מאתמול, אף שהייתה כאמור רפה יחסית. משלחת רוסיה לאו"ם פרסמה גינוי לתוכניות הבנייה של ישראל בגולן. בהודעה הרוסית נכתב כי "אנו מודאגים מהתוכניות המוכרזות של תל אביב להרחבת פעילות ההתנחלויות ברמת הגולן, הסותרת את הוראות אמנת ג'נבה משנת 1949. רוסיה לא מכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן שהם חלק מסוריה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר