עובדי משרד החוץ נגד סגן השר רול: "העניק פרס לידוענים - ושכח אותנו"

טקס "האור של ישראל", במסגרתו העניק סגן שר החוץ אותות הערכה למי "שמספרים את הסיפור של ישראל בעולם" נערך הבוקר • העובדים זועמים על כך שבמקום להודות ולהעריך את עובדי משרד החוץ, רול בחר בידוענים כדי לקבל סיקור תקשורתי

סגן שר החוץ, עידן רול, צילום: אורן בן חקון

במשרד החוץ יערך היום (רביעי) טקס "האור של ישראל", במסגרתו יעניק סגן שר החוץ, עידן רול, אותות הערכה למי "שמספרים את הסיפור של ישראל בעולם". ואולם, ועד עובדי משרד החוץ מתכוון לשבש את הטקס בפעולות מחאה.

העובדים זועמים על כך שבמקום להודות ולהעריך את עובדי משרד החוץ על עבודתם למען המדינה, סגן השר רול בחר בידוענים כדי לקבל סיקור תקשורתי. בנוסף, הם טוענים כי 21 מקבלי האות נבחרו בעיקר על ידי רול ואנשיו, ולא על פי ההמלצות המקצועיות של המשרד.

רשימת מקבלי האותות ארוכה וכוללת את ד"ר דורית ניצן, החוקרת קירה רדינסקי, שירה האס, תומר קאפון, יוסף חדד, עידן רייכל, קרן מרגלית, ליאור סושרד, נטע ברזילי, ברק יחזקאלי, ליאור רז, אבי ישככרוף, אלון לבנה, מורן סמואל, היזמת החברתית סיוון יערי, ארטיום דולגופיאט, מורן אטיאס, הפעילה החברתית אשגר אררו, דני אבדיה, אסף גרניט ונועה תשבי.

יוסי ספרי לוי,

במכתב שהפיץ יו"ר ועד העובדים, יוסי ספרי לוי, נכתב כי "יש להניח שאם עובדי המשרד היו נקראים להציע מועמדים היה מתברר שהרשימה ארוכה הרבה יותר, וכוללת רבים וטובים שמשקיעים מאמצים רבים כדי לקדם את שמה של ישראל בעולם. חלקם ידועים יותר לציבור הישראלי, חלקם ידועים פחות, אך השפעתם גדולה".

לדברי, ספרי לוי, "עובדי המשרד בעולם כולו, במקומות נידחים וקשים, בקמפוסים, במערכות העיתונים, במפגש עם קהלים ומשפיענים הם האור של ישראל, הם אלה שעומדים בחזית בעת שלום ובעת מלחמה. הם אלה שמסתכנים לא פעם כדי להביא את דברה של מדינת ישראל לעולם כולו, והם גם אלה שמקדמים את התרבות הישראלית ועושים כל שלאל ידם כדי שאנשי היצירה של ישראל – בכל תחומי האומנות והתרבות – יופיעו על במות מכובדות ומרכזיות בכל היבשות".

מלשכת סגן השר רול נמסר בתגובה כי "רשימת הזוכים נבחרה בשיתוף פעולה בין לשכת סגן השר לבין האגף לדיפלומטיה ציבורית במשרד החוץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר