אלפי ניצולי שואה יזכו לתוספת של כ-20 מיליון שקלים מגרמניה

לפי ההסכם שאותו אישרה הממשלה, כ-3,700 ניצולים הזכאים לרנטות יקבלו תוספת של 100 יורו לקצבה החודשית שלהם • 500 אלף יורו נוספים יחולקו לניצולים הסובלים ממחלות כגון דמנציה ואלצהיימר • השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "הסגר בין ארבעה קירות בתקופת הקורונה הביא לפתיחת פצעים ישנים לניצולים רבים"

"לכל שורד שואה מגיע לקבל את הטיפול הטוב ביותר", צילום: אורן כהן

כ-3,700 ניצולי שואה יזכו לתוספת שנתית קבועה של כ-20 מיליון שקלים מממשלת גרמניה, זאת לאחר שהממשלה אישרה היום (ראשון) את התוספת לזכאים לרנטות.

התוספת מתווספת להסכם עקרונות שנחתם בשנת 2019 עם משרד האוצר הגרמני, שהסדיר תוכנית סיוע עבור הניצולים הזכאים לקצבה. אותה תוספת מגיעה בעקבות פניית הרשות לזכויות ניצולי השואה לממשלת גרמניה בעקבות החרפת הקשיים הכלכליים והנפשיים שניצולים רבים מתמודדים עימם במהלך משבר הקורונה.

כל אחד ממקבלי הרנטות בישראל יקבל תוספת של 100 יורו לקצבה החודשית. נוסף על כך, יחולק סך שנתי של 500 אלף יורו לניצולים הסובלים מדמנציה, אלצהיימר או מחלות אחרות שהשלכותיהן מאופיינות בהידרדרות קוגניטיבית.

הכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ // צילום: Getty Images, צילום: Getty Images

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, התייחסה להוספת התקציב: "חוויית הסגר בין ארבעה קירות שחווינו כולנו בתקופת הקורונה, פתחה פצעים ישנים לרבים מניצולי השואה, אשר חוו חוויות סגר ובידוד חברתי כילדים בתקופת השואה. על מנת לסייע בטיפול הנפשי בסגירת אותם פצעים ישנים שצפו, ולאור ההרעה במצבם הכלכלי כתוצאה ממשבר הקורונה, הצלחנו לרתום את ממשלת גרמניה, ולהביא תקציב נוסף במסגרת שיתוף הפעולה בין הממשלות, ועל כך נתונה הערכתי ותודתי לממשל הגרמני".

עוד אמרה השרה כי הכסף מתווסף לתוספת של 300 מיליון שקלים שמשרדה הצליח להשיג במסגרת הסכמי תקציב המדינה, שמיועדים להגדלת הקצבאות עבור ניצולים שעלו ארצה לאחר שנת 1953, ולתוספת של 1.5 מיליארד שקלים להגדלת קצבת הבטחת הכנסה.

מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי, יעל מבורך, בירכה על המהלך: "הסיכום שאליו הגענו מול ממשלת גרמניה יביא לשיפור משמעותי בקצבאות הניצולים שמקבלים רנטות מגרמניה, וייתן מענה נוסף גם לניצולים הסובלים ממחלות כגון דמנציה. אני מודה לממשלת גרמניה על שיתוף הפעולה הזה".

השרה לשוויון חברתי מירב כהן, ביוני 2021, צילום: אורן בן חקון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר