"מופתע ומאוכזב": נתניהו תקף את ממשל ביידן על אי תמיכתו ביוזמה להעניש את האג

אתר "פוליטיקו" פרסם קטע מריאיון הרדיו של רה"מ בו נשמע נתניהו קובל על החלטת ארה"ב לא לתמוך בסנקציות נגד ביה"ד הפלילי הבינלאומי • "רק לפני כמה ימים היה קונצנזוס דו-מפלגתי בנושא - עכשיו יש שם סימן שאלה" • עוד הגן על עצמו מפני האישומים: "העברנו חצי מיליון טון של מזון ותרופות לעזה"

נתניהו במליאה. לקראת דיון "40 חתימות". צילום: יונתן זינדל פלאש 90

מעמיק המשבר עם ממשל ביידן? בראיון לרדיו SiriusXM, שישודר ביום ראשון, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "מופתע ומאוכזב" מהחלטת ממשל ביידן שלא לתמוך ביוזמה הרפובלינית להעניש את בית הדין הבינלאומי בהאג.

נתניהו על האג: "צו אבסורדי ושקרי" // איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

תחילה הודיע מזכיר המדינה בלינקן כי בקשת התובע בהאג להוציא צווי מעצר לנתניהו ולשר הביטחון גלנט היא "החלטה שגויה באופן עמוק" ואותת כי בכוונת הממשל לעבוד עם הקונגרס כדי לגבש סנקציות נגד בית הדין הפלילי הבינלאומי. אלא שכבר אתמול הודיע הבית הלבן שהוא דוחה את היוזמה הרפובליקנית לנזוף בבית הדין.

"יש מספיק מזון בעזה"

בקטע מהריאיון לרדיו, שהשיג האתר "פוליטיקו", קובל נתניהו: "ארה"ב אמרה כי תתמוך בסנקציות, וחשבתי שזו עדיין העמדה האמריקנית משום שרק לפני כמה ימים קונצנזוס דו-מפלגתי בנושא. עכשיו יש שם סימן שאלה, ובכנות – אני מופתע ומאוכזב".

כרים חאן, צילום: אה.אף.פה

בריאיון הגן נתניהו על עצמו מפני האישומים של התובע כרים חאן. "העברנו חצי מיליון טון של מזון ותרופות לעזה", אמר נתניהו בין השאר. "יש מספיק מזון בעזה – 3,000 קלוריות לאדם. זה 1,000 קלוריות יותר מהנדרש".

מוקדם יותר החודש העלו המחוקקים הרפובליקנים אליס סטפניק (ניו יורק) וצ'יפ רוי (טקסס) הצעת חוק להטלת עיצומים על בית הדין הפלילי הבינלאומי בשל התמקדותו באזרחי ארה"ב ובעלות בריתה, לרבות ישראל, והאשמתם בפשעי מלחמה, רצח עם ועבירות אחרות על החוק הבינלאומי. במפלגה הרפובליקנית יש תמיכה בצעד כזה, בקרב הדמוקרטים, מתברר, מתלבטים אם להצטרף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר