"סיום המלחמה - קו אדום": המו"מ יתחדש בימים הקרובים

קבינט המלחמה יתכנס היום לדון בהצעה הישראלית • גורם ישראלי: סיום המלחמה כחלק מעסקה להשבת החטופים לא עומדת על הפרק • בסביבת נתניהו סבורים כי יש היתכנות לעסקה בעקבות הגברת הלחץ הצבאי ונכונות ישראלית להתפשר בנושאים שונים

קבינט המלחמה

על אף הסיכויים הקלושים, ישראל, ארה"ב, קטאר ומצרים, הסכימו לצאת לניסיון נוסף להגיע לעסקת חטופים. השיחות צפויות להתחדש בימים הקרובים, ככל הנראה בקטאר, כאשר השאלה המרכזית של העל הפרק היא האם ניתן להסכים על נוסח שכולל את סיום המלחמה.

"השלטון הפקיר העם יחזיר": מאות מוחים בשער בגין

קבינט המלחמה יתכנס היום כדי לדון בנוסחה הסופית שישראל תסכים לו. עם זאת, גורם מדיני אומר ש"סיום המלחמה הוא קו אדום מבחינתה של ישראל ודבר שהיא לא תתפשר עליו". גורם ישראלי נוסף אומר כי עצירת המלחמה כחלק מהעסקה להשבת החטופים, "לא עומדת על הפרק ולא באה בחשבון. ראש הממשלה לעולם לא יסכים לכך".

הבכיר הישראלי הוסיף כי נתניהו דוחה גם את הגישה לפיה ישראל תסכים לסיום המלחמה במסגרת העסקה, אך תמתין לתירוץ הראשון שייתן לה חמאס כדי לחדש את האש. לדבריו, "היינו מספיק פעמים בסרט הזה, שבו דוחים לעתיד לא ידוע את הפעולות ההכרחיות לביטחון, ולבסוף לא מבצעים אותן. נתניהו לא יחזור על הטעות הזו".

גורמים בסביבת נתניהו: לא יחזור על אותה טעות., צילום: ללא קרדיט

עם זאת, בסביבת נתניהו סבורים שיש הפעם היתכנות לעסקה, בעקבות הגברת הלחץ הצבאי על חמאס בכל הרצועה, והנכונות הישראלית להתפשר בנושאים מסוימים.

ההחלטה על חידוש השיחות מגיעה לאחר שראש המוסד שב אתמול לישראל בתום פגישה שקיים עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר. בפגישה דנו השלושה בבניית תשתית שנועדה לאפשר התקדמות לפתיחת מו"מ מחודש לשחרור החטופים. בסיום הפגישה הוחלט כי כבר במהלך השבוע הקרוב ייפתח מו"מ על בסיס הצעות חדשות בהובלת המתווכות - מצרים וקטאר ובמעורבות פעילה של ארה"ב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר