הונגריה: לא נעצור את נתניהו אם ינחת כאן

ראש המטה של ראש הממשלה אורבן: הבקשה של התובע מבית הדין הפלילי בהאג בלתי מתקבלת על הדעת • "הונגריה חתומה על אמנת רומא, אך זו לא הפכה לחלק מהחוק שלנו" • אתמול הודיעו גרמניה ונורבגיה כי יכבדו את החלטת בית הדין

אורבן ונתניהו בארץ, 2019. צילום: מארק ישראל סלם

בקשת התובע של בית הדין הפלילי בהאג לצו מעצר נגד ראש ממשלת ישראל אינה מתקבלת על הדעת, כך אומר ראש לשכתו של ויקטור אורבן.

גרגיי גוליאש אמר בתדריך לעיתונאים כי על אף שבודפשט אישרה את אמנת רומא, "זו מעולם לא הפכה לחלק מהחוק ההונגרי". המשמעות: החלטת בית הדין אינה בת יישום בהונגריה. "ההחלטה (של התובע כרים חאן) אינה משפטית אלא פוליטית, והיא פוגעת באמינות בית הדין", אמר גוליאש. "שגוי להשתמש בבית המשפט ככלי פוליטי, ואסור לשכוח מה הוביל לאירועים בעזה: מתקפת הטרור האכזרית והזדונית על ישראל".

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. יוציא צווים?, צילום: רויטרס

תזכורת: כרים חאן ביקש השבוע להוציא צווי מעצר נגד רה"מ נתניהו, שר הביטחון גלנט וכן לשלושה בכירי חמאס. כל 27 החברות באיחוד האירופי הן חברות בבית הדין הפלילי, ואמש אמר הנציג העליון למדיניות החוץ של האיחוד, ז'וזפ בורל, כי "כולן מחויבות לביצוע החלטות בית הדין".

אתמול הודיעו גם ממשלות נורבגיה וגרמניה כי החלטות בית הדין מחייבות מבחינתן. מנגד, לממשלת אורבן יש עימות מתמשך עם בריסל ועמדתו חורגת מהמדינות האירופית ואף שמה לה לא אחת מקלות בגלגליה, כמו במקרה של הסיוע לאוקראינה מול הפלישה הרוסית. אורבן נחשב לבעל הברית האירופי הקרוב ביותר של פוטין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר