בישראל מעריכים: בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג יורה על עצירת המלחמה

גורם מדיני אמר הבוקר ל"ישראל היום" כי ישנה סבירות גבוהה שבית הדין שיתכנס מחר יכריע נגד ישראל ויודיע על הוצאת צווים • החשש: הצווים בהאג יובילו להחלטה של מועצת הביטחון ושם תידרש ישראל שוב לווטו אמריקני • בית הדין יודיע על הכרעתו מחר בשעה 16:00

השופטים נכנסים לבית הדין בהאג

פרסום ראשון: בישראל מעריכים כי בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) יוציא מחר צווים לעצירת המלחמה. גורם מדיני אמר הבוקר (חמישי) ל"ישראל היום" כי על פי הערכת גורמי המקצוע המשפטיים, ישנה סבירות גבוהה כי בית הדין שיתכנס מחר יכריע בעקבות בקשת דרום אפריקה נגד ישראל ויודיע על הוצאת צווים. החשש: ישראל תידרש שוב לווטו האמריקני. בית הדין הבילנאומי יתכנס מחר בשעה 16:00 להודיעו על הכרעתו

הרכב בית הדין בהאג, צילום: אי.פי

שני התרחישים האפשריים: צווים לעצירת הפעולה ברפיח או לחלופין צווים לעצירת המלחמה בעזה בכלל. בפעם הקודמת פסק בית הדין בעקבות בקשת התובעת צווים להגברת הסיוע ההומניטרי, אך הפעם מעריכים בישראל כי הוא לא יסתפק בכך ופניו של בית הדין לעצירת המלחמה בעזה.

צווים לעצירת הפעולה ברפיח או צווים לעצירת המלחמה בעזה

צווים לעצירת המלחמה הם התרחיש החמור ביותר ממנו חששה ישראל כבר מאז הדיון הראשון בהאג בחודש ינואר והוא עשוי להקשות על ישראל בהמשך משימתה בעזה אם כי ישראל מדגישה שוב ושוב כי איננה מחוייבת לאותן פסיקות. החשש המשמעותי: הצווים בהאג יובילו להחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם באותה הרוח ושם תידרש ישראל שוב לווטו אמריקני.

ילדים פלשתינים צופים בתקיפה של צה"ל ברפיח, צילום: אה.אף.פה

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג דחה בינואר האחרון את הבקשה המרכזית של דרום אפריקה לעצירת המלחמה ברצועת עזה. צווי הביניים שהתקבלו נגד ישראל התמקדו בהקפדה על תנאי האמנה למניעת רצח עם ולנקוט מדיניות ענישה על התבטאויות המסיתות לרצח עם ולהבטיח סיוע הומניטרי לרצועה. כמו כן נדרש מישראל לא להעלים ראיות בנוגע ללחימה בעזה ולהגיש דו"ח בהתאם ללחימה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר