סיכול עסקת החטופים: המצרים תוקפים - "מופתעים מהניסיון להאשים אותנו"

במצרים מכחישים את הדיווח כי המודיעין המצרי שינה את ההצעה לעסקת חטופים כדי שחמאס יסכים לה • לדברי גורם בכיר בקהיר: "יש גורמים שמשחקים משחק של האשמות כדי לחמוק מקבלת ההחלטות הנדרשות"

הפגנה למען החטופים בעזה (ארכיון). צילום: אי.פי.אי

במצרים הגיבו היום (רביעי) לדיווח ברשת CNN שלפיו בקהיר ערכו שינוי בהצעה לעסקת חטופים והפסקת אש כדי שחמאס יסכים לכך. מקור מצרי רם דרג אומר לתקשורת במדינה שזה "מוזר שכלי תקשורת מייחסים דברים למקורות יודע דבר. מאתגרים אותם לייחס את זה למקורות אמריקניים או ישראליים רשמיים מוגדרים".

ליברמן בעקבות חשיפת "ישראל היום": "המצרים רימו אותנו, עצמו עיניים על מה שעושה חמאס במקרה הטוב" (ארכיון) // יהודה שלזינגר

הוא הוסיף: "מצרים מופתעת מניסיונות של כמה גורמים להטיח עלבונות במאמצים המצריים להשגת הפסקת אש בעזה. כמה מהגורמים משחקים משחק של האשמות נגד המתווכים ומאשימים אותם בהטיה כדי לחמוק מקבלת ההחלטות הנדרשות. התיווך של מצרים לעסקת שחרור חטופים והפסקת אש באה אחרי שביקשו ממנה. התפקיד בא לאור הניסיון והיכולת של מצרים בניהול משא ומתן קשה כזה", הוסיף המקור.

כזכור, לפי הדיווח שפורסם ב-CNN, ההסכמה שהביע חמאס לעסקה ב-6 במאי, הייתה לתנאים שלא היו מוכרים לאמריקנים ולקטארים. השינויים שערך המודיעין המצרי, שפרטיהם לא דווחו בעבר, הובילו לגל של כעס והאשמות בקרב גורמים מארה"ב, קטאר וישראל, והותירו את שיחות הפסקת האש במבוי סתום. 

מזכיר המדינה האמריקני בלינקן בפגישה עם נציגי קטאר, ירדן, מצרים, ערב הסעודית, איחוד האמירויות והפלשתינאים (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

בתוך כך, שר החוץ המצרי סמאח שוכרי הגיע לאיראן כדי להשתתף בטקסי ההלוויה של נשיא המדינה איברהים ראיסי ושר החוץ שלה אמיר חוסיין עבדוללהיאן. בין המדינות אין יחסים דיפלומטיים מאז המהפכה האסלאמית ב-79', אך בשנים האחרונות מתנהלים ערוצים דיפלומטיים שונים בין טהרן לקהיר. כמו כן דובר בעבר על מאמץ להעלות את דרג היחסים.

על רקע זה, משרד החוץ המצרי הודיע כי במצרים מברכים על ההחלטה של ספרד, נורבגיה ואירלנד להכיר במדינה פלשתינית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר