סנאטורים וחברי קונגרס נגד ביידן: "יש לסייע לישראל בכל דרך, החלטתו עלולה להחמיר את המצב"

ביקורת נוקבת מבית נשמעת בימים האחרונים נגד הנשיא האמריקני לאחר שאמר כי יעצור את אספקת הנשק לישראל אם צה"ל יחל בפעולה ברפיח • הסנאטורית ג'קי רוזן: "צריכים לספק לישראל סיוע ביטחוני ללא תנאי" • סנאטור ג׳ון פורמן הוסיף: ״אמירת הנשיא מאכזב באופן קשה"

הקונגרס האמריקני. קולות מתוך מבקרים את החלטת ביידן.. צילום: אי.פי.אי

קולות מבית נגד ביידן: עשרות סנטורים וחברי קונגרס, בכללם דמוקרטים רבים, יוצאים נגד עצירת משלוחי הנשק לישראל מצד הנשיא ג'ו ביידן.

ביידן: ״פעולה נרחבת ברפיח תוביל לעצירת אספקת הנשק ההתקפי לישראל״ \\ צילום: מתוך CNN

הסנאטורית ג'קי רוזן מנבאדה תקפה את ההחלטה שלא לסייע לישראל בתחום: "אנחנו צריכים לספק לישראל סיוע ביטחוני ללא תנאי. הממשל לא צריך לעשות שום דבר שמערער את יכולתה של ישראל להביס את חמאס ולהתמודד עם איומים הולכים וגוברים ברחבי האזור".

סנאטור ג׳ון פורמן הוסיף: ״איני מסכים באופן קשה עם הנשיא. זה מאכזב עמוקות".

תקיפות צה"ל ברפיח, צילום: איי.אף.פי

סנטור ריצ׳רד בלומנטל תמך גם הוא בהעברת נשק לישראל: "אני לא יודע למה התכוון הנשיא. לא ראיתי מה קורה בפועל במבצע ברפיח, אבל אני בהחלט מקווה שנמשיך לתת תמיכה צבאית ודיפלומטית כי ישראל צריכה להגן על עצמה".

חבר הקונגרס דון דייויס ציין כי החלטת ביידן עלולה לערער את המצב במזרח התיכון: "העיכוב של ממשל ביידן בהעברת נשק עלול לעורר עוד יותר את האלימות ולערער את היציבות באזור".

נזכיר כי בראיון שהעניק נשיא ארה״ב לרשת CNN, התייחס ביידן לכניסה נרחבת לרפיח. "הבהרתי שאם ישראל נכנסים לרפיח, אני לא אספק את הנשק ששימש בעבר להתמודדות עם רפיח, להתמודדות עם הערים - שמתמודדים עם הבעיה הזו".

הנשיא ג'ו ביידן, צילום: אי.פי.אי

ביידן הוסיף כי "אזרחים נהרגים בעזה כתוצאה מההפצצות האלו שמגיעות אל תוך מרכזי אוכלוסייה". הנשיא התייחס לפצצות הכבדות שהיו אמורות להיות מועברות לישראל אך האספקה לצה״ל מעוכבת על ידי הממשל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר