ביידן: "אם ישראל תפתח בפעילות נרחבת ברפיח - לא נספק לה נשק התקפי"

בראיון שנתן נשיא ארה"ב לרשת CNN התייחס לכניסה הישראלית לרפיח • בדבריו הדגיש כי ארצות הברית תמשיך לספק נשק למערך ההגנה של ישראל, אך לא עבור פלישה קרקעית נרחבת • "לא נספק את הנשק ופגזי הארטילריה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: איי.פי

בראיון שהעניק נשיא ארה״ב לרשת CNN, אשר ישודר במלואו בהמשך הלילה (שעון ישראל), התייחס ביידן לכניסה נרחבת לרפיח. "הבהרתי שאם הם (ישראל) נכנסים לרפיח - הם עדיין לא נכנסו לרפיח - אבל אם הם ייכנסו, אני לא אספק את הנשק ששימש בעבר להתמודדות עם רפיח, להתמודדות עם הערים - שמתמודדים עם הבעיה הזו".

ביידן הוסיף כי "אזרחים נהרגים בעזה כתוצאה מההפצצות האלו שמגיעות אל תוך מרכזי אוכלוסייה". הנשיא התייחס לפצצות הכבדות שהיו אמורות להיות מועברות לישראל אך האספקה לצה״ל מעוכבת ע״י הממשל.

עד כה הנשיא התנגד לקריאות להפסקת הסיוע הצבאי לישראל ותמך במלחמתה של ישראל בחמאס. עם זאת, בשבועות האחרונים, בצל החשש מפלישה צבאית לרפיח, נטען כי ביידן שינה את עמדתו בנושא.

בראיון הדגיש הנשיא כי בעוד שארה"ב תמשיך לספק נשק הגנתי לישראל, כולל עבור מערכת ההגנה האווירית של כיפת ברזל, לא יועברו משלוחים אחרים אם תחל פלישה קרקעית נרחבת לרפיח. "אנחנו נמשיך לוודא שישראל בטוחה מבחינת כיפת ברזל והיכולת שלה להגיב לתקיפות שיצאו מהמזרח התיכון לאחרונה", אמר. "אבל זה, זה פשוט לא בסדר. אנחנו לא הולכים - אנחנו לא נספק את הנשק ופגזי הארטילריה".

כוחות ישראליים נכנסים לרפיח בצד העזתי // רשתות ערביות

עוד הדגיש כי ישראל עוד לא נכנסה לאוזרים מאוכלסים ברפיח. "הייתי ברור מול ביבי - לא תקבלו את התמיכה שלנו אם תכנסו לאזורים מאוכלסים", אמר והוסיף כי ישראל עוד לא חצתה את הקו האדום.

בראיון התייחס הנשיא גם להפגנות הרבות בקמפוסים. "יש זכות לגיטמית להפגין. אבל אין לגיטימציה לדיבור שנאה ולהטריד סטודנטים  יהודיים או למנוע אנשים מכניסה לשיעור. זה נגד החוק.  אם מסתכלים על הדאטה - ההפגנות אמיתיות. אמרתי את זה בטקס יום השואה, שבעה עשורים עברו. בשבעה שבועות תראו מה קורה. שכחו מה קורה בישראל. 1200 נרצחו, ראיתי תמונות. אמא ובנה נשרפו, לעולם לא קרה כזה דבר מאז השואה.

ההתארגנות הפרו-פלשתינית בקמפוס בלוס אנג'לס, צילום: רויטרס

"שביקרתי בישראל ישר אחרי האירוע אמרתי לביבי - אל תעשה את הטעות של אמריקה. נכנסו לאפגינסטן לתפוס את בן לאדן. אל תעשה את הטעות הזו. תהיה מפוקס למצוא את האנשים הרעים. תחשוב מה יהיה אחרי המלחמה, מי יתפוס שליטה על עזה? אנחנו מוכנים עם מדינות ערב לבנות מחדש את עזה ולקדם את פתרון שתי המדינות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר