בכיר ישראלי בעקבות החלטת הבית הלבן: "ישראל חייבת לכבוש את רפיח"; שרים תוקפים את דברי ביידן

על פי הגורם הבכיר, היתה היערכות לתרחיש של הקפאת הסיוע הביטחוני • "ישראל חייבת להראות לממשל ביידן וגם לאויבי ישראל שאנחנו לא מדינת חסות אמריקנית" • "ההחלטה של ביידן עלולה לגרום להידרדרות בחזית הצפון", הוסיף

ביידן: ״פעולה נרחבת ברפיח תוביל לעצירת אספקת הנשק ההתקפי לישראל״ CNN

בכיר ישראלי אומר ל"ישראל היום" את הדברים הבאים בעקבות הצהרת ביידן בנושא השהיית התחמושת "הכבדה" לישראל: "ישראל חייבת להמשיך ביתר שאת את הפעולה ברפיח, להרחיב אותה ולכבוש את העיר. יש תמימות דעים בקבינט בעניין הזה".

 

"מעבר להיבטים המבצעיים, ישראל חייבת לעשות זאת כדי להראות לממשל ביידן ולכל הקהילה הבינלאומית - וכמובן גם לאיראן ולשאר אויבי ישראל - שאנחנו לא מדינת חסות אמריקנית, אלא מדינה עצמאית", הוא הוסיף. "זה יהיה מסר גם היום וגם לעתיד, שישראל לא תלויה בארה"ב, ושגם אם יש קשיים, הרי שהיא יכולה להסתדר בעצמה".

ביידן, נתניהו ורפיח, צילום: מרים אלסטר / פלאש90, רויטרס

הגורם הבכיר אומר שהיתה היערכות מוקדמת לתרחיש כזה, מבחינת יכולת ייצור עצמאית של תחמושת. הוא הוסיף כי המצב של ישראל הוא טוב ומאפשר המשך לחימה.

הבכיר הישראלי הוסיף כי ההחלטה של ביידן עלולה לגרום להידרדרות בחזית הצפון, כי היא שולחת מסר לחיזבאללה שישראל חלשה יותר ושארה"ב לא עוזרת לה. זה עלול לדרבן את נסראללה להתגרות בישראל עוד יותר. "אולם אנחנו ערוכים גם לתרחיש כזה", הוא קבע.

הבכיר סיכם: "את הנזק העיקרי מהחלטת ביידן, יספוג הנשיא עצמו - גם מבחינה פוליטית בתוך ארה"ב, וגם בנוגע למעמד של ארה"ב בעולם, בגלל הפגיעה בבת הברית שלה".

תגובות המערכת הפוליטית

שר החוץ ישראל כ"ץ צייץ בעקבות החלטת הבית הלבן: "ישראל תמשיך להילחם בחמאס עד להשמדתו. אין מלחמה צודקת מזו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתח ביקורת חריפה על הממשלה בראיון לרדיו 103FM: "אילולא גנץ ואיזנקוט היו בממשלה היינו מזמן אחרי עידן נתניהו, בן גביר וסמוטריץ'. עד שהם לא יעזבו, בטוח שלא יהיה שום דבר. בסוף, הם נתנו לזה לגיטימציה. הם אמרו 'אנחנו שם בשביל הניצחון על חמאס והחזרת החטופים' - האם ניצחנו וחזרו החטופים?"

לפיד ובן גביר. "אם הוא לא מפוטר ישראל בסכנה", צילום: אורן בן חקון

לפיד גם הצהיר כי "אם נתניהו לא יפטר את בן גביר עוד היום, הוא מעמיד בסכנה כל חייל בצה״ל וכל אזרח במדינת ישראל".

גם השר דודי אמסלם (ליכוד) תקף את דבריו של נשיא ארה"ב: " ביידן פועל משיקולים פוליטיים... מאוד התאכזבתי, לא האמנתי, זה דבר חמור מאוד. הנשיא האמריקני התבלבל בין הטובים לרעים, בהחלטה הזו שלו, הוא מחזק את החמאס, פשוט מאוד.... יש להם מוסר כפול. מה שקשור אליהם זה משהו אחד, ומה שקשור אלינו זה משהו אחר. יש פה אנשים יהודים ואהבה יהודית אף אחד לא יהרוג יהודים, ומי שיהרוג יהודים ימות". את הדברים אמר השר בראיון ל-103FM.

השר איתמר בן גביר הסתפק בציוץ קצר:

ציוצץ של בן גביר, צילום: צילום מסך X
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר