קרב בלימה ישראלי באירופה נגד הכרה במדינה פלשתינית: "פרס לזוועות אוקטובר"

משרד החוץ הקים מטה פעולה מיוחד במאמץ לבלום את המהלך • בין השאר נעשתה פנייה לסיוע ממדינות ידידותיות ביבשת • בישראל סבורים שארה"ב יכולה לבלום את הכוונה להכרה חד צדדית באירופה

קמפיין משרד החוץ נגד הכרה חד צדדית במדינה פלשתינית // משרד החוץ

ישראל יוצאת לקרב בלימה מדיני, במאמץ למנוע הכרה חד צדדית של חלק ממדינות העולם במדינה פלשתינית. הצעה ברוח זו תועלה  להצבעה בעצרת האו"ם ביום שישי. בד בבד, מספר מדינות באירופה איימו להעניק לפלשתינים הכרה כזו, אם ישראל תפעל ברפיח. נוסף על כך, קיים חשש שהאיחוד האירופי יכריז על הכרה משלו.

על פי המידע שהגיע למשרד החוץ בירושלים, ישנן שש מדינות אירופאיות מרכזיות שמובילות את המהלך. מדובר בספרד, אירלנד, מלטה, בלגיה לוקסמבורג וסלובניה. ההערכה היא שבתוך שבועות ספורים המהלך ייצא לפועל, בפרט אם תתעצם הפעילות הישראלית ברפיח.

מפגינים פרו פלשתינים בלונדון, צילום: איי.פי

בהנחיית שר החוץ, ישראל כ"ץ, הוקם במשרד החוץ מטה פעולה מיוחד במאמץ לבלום את המהלך. שגרירי ישראל הונחו לפעול מול משרדי החוץ המקומיים ומול גורמים בעלי השפעה בשש המדינות הנ"ל. בנוסף, ישראל פונה לידידותיה באירופה, בראשן, גרמניה, אוסטריה, איטליה, הונגריה וצ'כיה, בבקשה למנוע החלטה בעייתית במוסדות האירופיים.

בישראל סבורים שארה"ב יכולה לבלום את ההכרה החד צדדית של המדינות האירופיות אם הייתה רוצה בכך. באשר להחלטה הצפויה באו"ם, גורם מדיני ישראלי מזכיר כי על פי החוק האמריקני, אם האו"ם מקבל החלטה חד צדדית על הכרה במדינה פלשתינית, כל התקציבים שארה"ב מעבירה לארגון, נעצרים באופן אוטומטי. מדובר בסכום ישיר ועקיף בשיעור של כ-20 מיליארד דולר לשנה, ואלה מהווים כחמישית מתקציב הארגון. משמעות הדבר, שאם האו"ם יכיר במדינה פלשתינית, פעילותו שלו תספוג מכה קשה.

שר החוץ ישראל כץ ושרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק (ארכיון), צילום: סיון שחור, לע"מ

ל"ישראל היום" נודע כי הש כ"ץ שוחח אישית בימים האחרונים עם שורה של שרים באירופה, והציג את ההתנגדות הנחרצת של ישראל להכרה חד צדדית במדינה פלשתינית. בד בבד, ישראל יוצאת במסע הסברה המיועד לדעת הקהל. המסר המרכזי שלו הוא כי הכרה חד צדדית במדינה פלשתינית, היא פרס לחמאס על הזוועות שביצע בשמחת תורה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר