הצביעות של המערב: ישראל קיבלה "שיעור בדמוקרטיה" מהגרמנים

אחרי שחסמה ערוצים רוסיים - גרמניה מגנה את סגירת אל-ג'זירה בישראל • מדובר בכלי בידי קטאר, ורמת ההסתה שלה יותר אפקטיבית מערוצי התעמולה של פוטין • בכל אופן, נראה כי המטרה היא לאותת לישראל כי למרות המלחמה נגד הטרור - היא עדיין נמצאת תחת פיקוח

הופסקו שידורי ערוץ אל-ג'זירה בישראל, צילום: ללא

ביום השואה, אולי כאיזה לקח חשוב, ישראל קיבלה שיעור בדמוקרטיה מהגרמנים. משרד החוץ הגרמני הודיע ש"נוף מגוון וחופשי של העיתונות הוא אבן פינה של כל דמוקרטיה ליברלית. בימים של עימות יש לכך חשיבות מיוחדת. חשוב ביותר לשמור על חופש העיתונות במצב כזה. החלטת הרשויות בישראל לסגור את אל-ג'זירה משדרת איתות שלילי בנושא".

סגירת משרד אל-ג'זירה // השימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

בקיצור, הגרמנים למודי הניסיון מגנים את סגירת ערוץ ההסתה והתעמולה של קטאר בישראל.

תמו שידוריה של RT בגרמניה

כדאי אולי להשוות את הגינוי הזה לצעדיה של גרמניה עצמה נגד חופש העיתונות כאשר מדובר בחברות החדשות הרוסיות RT וספוטניק. RT נחשבת פחות או יותר לפראבדה טלוויזיונית. לא מומלץ לצופים או קוראים שנמצאים ימינה מרוג'ר ווטרס.

השר קרעי חתם על הצווים לסגירת אל-ג'זירה

בכל אופן, גרמניה שמה הרבה מכשולים בדרכן של הרשתות הרוסיות כשאלה רצו לפתח את פעילותן בגרמניה, ולאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר 2022, ניתן צו לסגור כלי התקשורת הרוסים הללו, כולל ברשת האינטרנט.

התהליך היה כזה: נשיאת נציבות האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, הודיעה ב-27 בפברואר על הצעדים שינקטו על ידי האיחוד נגד רוסיה בעקבות פלישת כוחותיה, שלושה ימים קודם לכן. לפי דוח מיוחד של האיחוד האירופי, הסוקר את ישום ההחלטות על סגירת כלי התקשורת הרוסים הממלכתיים באירופה, נאמר שחל איסור על פעולותיהן של RT וספוטניק בגבולות האיחוד. בכך תמו שידוריה של RT בגרמניה.

חדשות RT של רוסיה. נסגרו בגרמניה עם הפלישה לאוקראינה, צילום: רויטרס

סגן נשיא האיחוד, ז'וזפ בורל, הוסיף: "האיחוד נוקט בצעד מכריע כדי לסגור את הברז למניפולציות המידע הרוסיות באירופה, זאת על ידי מניעת האפשרות של RT וספוטניק לשדר ברחבי אירופה".

צביעות? קטן על הסיפור הזה

גרמניה עצמה, כאמור, פעלה מאז 2021 להצר את צעדיהן של כלי התקשורת הרוסים ולהביא לסגירתם. מעניין למה.

שיאת נציבות האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין,

הסיבה החד משמעית היא שכלי תקשורת מסוגים אלה הם נשק במלחמה שאולי לא יורים בה, אבל המשכה גם בירי ואש בחזית. יש שמקטלגים את הודעת הגינוי לישראל בנושא אל-ג'זירה במחלקת הצביעות. זה קטן על הסיפור הזה. אנחנו רואים היום שגם מערכות משפט בינלאומיות ושימוש מגמתי בחוק הבינלאומי הופכים לנשק בעל עוצמה רבה בשדות הקרב.

אל-ג'זירה הוא כלי תקשורת בידי קטאר, שהיא מדינת חמאס מתוחכמת ועשירה. רמת ההסתה שלה הרבה יותר אפקטיבית מכלים דמויי פראבדה. חלק מהתוצאות של אל-ג'זירה ושל הכסף הקטארי נראים בקמפוסים וברחובות ארה"ב וקנדה. הסיסמא של "חופש הביטוי" או העיתונות כבר משמשת כהסוואה לתעמולה ולוחמה פסיכולוגית.

משרדי אלג'זירה בירושלים, צילום: אי.פי.איי

ואגב, חמאס- שאל-ג'זירה משרת אותו, תקף ישירות את ישראל תוך ביצוע פשעים נגד האנושות. רוסיה רק התקרבה לגבולות האיחוד האירופי.

אבל המטרה של הגינוי הגרמני היתה להזכיר לממשלת ישראל כי למרות המלחמה הקשה שהיא מובילה נגד הטרור, ישראל עדיין נמצאת תחת פיקוח, היא בעונש על תנאי, כי יש ספק אם היא "ליברלית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר