לאחר ה"סגירה" בישראל: ערוץ אל-ג'זירה ממשיך לפעול

יממה אחרי החלטת הממשלה על חסימת שידורי ערוץ החדשות הקטארי, הוא עדיין נגיש לצפייה בישראל דרך הרשתות החברתיות ובערוצי הדיגיטל • שעות אחרי ההכרזה, הכתב ברנרד סמית' המשיך לדווח מרמאללה על "רצח עם"

קרעי "סוגר" את אל-גזירה בשידורי אל-גז'ירה. צילום: צילום מסך

רוצים לצפות בשידורי אל־ג'זירה בישראל? יממה אחרי החלטת הממשלה על חסימת שידורי ערוץ החדשות הקטארי, מסתבר כי כל מה שצריך כדי להגיע לשידורים הישירים שלו באנגלית ובערבית זה חיבור לאינטרנט וגוגל. או יוטיוב. או טוויטר.

הכתב ברנרד סמית' ממשיך לדווח באל-ג'זירה, צילום: צילום מסך מתוך השידור

ההחלטה שהתקבלה אתמול (ראשון) בישיבת הממשלה, ותוקפה ל־45 ימים, הורתה על הפסקת שידורי אל־ג'זירה בערבית ובאנגלית דרך הפלטפורמות של yes ו־HOT, וכמו כן על סגירת משרדי הערוץ בירושלים, החרמת מכשירים המשמשים לשידורים, וגם הגבלת גישה לאתרי האינטרנט של הערוץ.

אתר הערוץ עדיין פועל בישראל, צילום: צילום מסך

שר התקשורת, שלמה קרעי, מיהר להתגאות בסגירה והכריז: "חתמתי על הצווים נגד אל־ג'זירה שייצאו לפעולה באופן מידי. עבר יותר מדי זמן ויותר מדי מהמורות משפטיות מיותרות כדי שנוכל סוף סוף לעצור את מכונת ההסתה המשומנת של אל־ג'זירה שפוגעת בביטחון המדינה. לאורך חודשים, עשיתי הכל ואמשיך לעשות הכל כדי שהם לא יוכלו לפעול מישראל עוד". עם זאת, שעות רבות אחר כך, הכתב ברנרד סמית' המשיך לדווח מרמאללה "הכבושה" בשידורי הערוץ באנגלית על "רצח העם שמבצעת ישראל בעזה".

ערוץ אל-ג'זירה מדווח על הסגירה של עצמו כפי שהופיע ביוטיוב, צילום: צילום מסך יוטיוב

זמן קצר לאחר החלטת הממשלה פשטו כוחות ימ"ר על משרדי הערוץ, החרימו ציוד, ודאגו להפיץ את תיעוד הסגירה לכל העולם. את הסרטון הזה שידרו אתמול והיום שוב ושוב באל־ג'זירה, ובאופן אירוני עדיין ניתן כרגע להמשיך ולצפות מישראל כיצד מסקרים בערוץ את סגירת הערוץ בישראל. אפשר לעשות זאת במגוון פלטפורמות כמו למשל דרך חשבון הטוויטר של אל־ג'זירה המאפשר צפייה בשידורים בלייב, או דרך עמודי היוטיוב בערבית או באנגלית, שגם הם משדרים כרגיל.

אפילו אתרי האינטרנט של גוף התקשורת נותרו, נכון לכתיבת שורות אלה, נגישים בלחיצת כפתור וגם באמצעותם ניתן להיחשף לשידורים בדיוק כמו שהיה אפשר לפני "הסגירה של אל־ג'זירה בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר