על רקע כוונת האמריקנים להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה: בפסח הזה - אסור לתת לאיש לפצל אותנו

צמרת צה"ל מעולם לא יצאה בפומבי להגנת נצח יהודה • ההשמצות הקבועות בתקשורת נגד "הגדוד החרדי" תרמו את תרומתן לתדמיתו הרעועה • יש מי שזיהו את הסדק ומנצלים זאת • כוחנו באחדותנו

נתניהו וביידן. צילום: מרק ישראל סלם, אי.פי.איי

סיפור יציאת מצרים, שאותו נציין בחג הפסח, מסתיים במארב שטמן עמלק לבני ישראל אחרי שברחו ממשעבדיהם. לעמלק, שעל פי המסורת מגלם את הרוע המוחלט, היתה שיטה. הוא לא פנה למלחמה חזיתית עִם ישראל, אלא "ויזנב בך את כל הנחשלים אחריך". כלומר, הרג בזקנים ובחלשים שנגררו מאחור.

גדוד 'נצח יהודה' בפעילות התקפית במרחב בית חאנון // דובר צה"ל

דפוס הפעולה הזה עומד מאחורי המאמצים הקדחתניים של הארגונים האנטי־ישראליים ותומכיהם בממשל האמריקני, להשית עיצומים דווקא על הגדוד החרדי נצח יהודה. גזרת הקבע של הגדוד היא יו"ש, ולכן בהיסטוריה שלו יש יותר חיכוכים עם אזרחים ערבים מאשר לאחרים. נוסף על כך, חלק נכבד מלוחמיו נטשו את המשפחות והקהילות החרדיות שבהן גדלו, מוגדרים כ"חיילים בודדים" ונעים תלושים בעולם.

חייל הוא חייל

צמרת צה"ל מעולם לא יצאה בפומבי להגנת נצח יהודה - או כפי שהתבטא מח"ט כפיר (יחידת האם של הגדוד) לשעבר, תא"ל אשר בן לולו: "זה 'סיפורה של שפחה' גרסת צה"ל... 22 שנים, שירות ללא הפסקה בליבות הטרור המבעבעות, מעט אימונים, מעט ציוד. אחרונים בשרשרת המזון".

טקסט קבלת הכומתה של הגדוד החרדי (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: דוברות נצח יהודה

ההשמצות הקבועות בתקשורת נגד "הגדוד החרדי" תרמו את תרומתן לתדמיתו הרעועה, על אף הצלחות מבצעיות כבירות לאורך השנים. מי שזיהו את הסדק הם ארגון DAWN וגורמים במחלקת המדינה, הפועלים זה כמה שנים להפליל את כוחות צה"ל בתואנות של "פשעי מלחמה". כך חשף מכון NGO monitor. לא מיותר להזכיר שאחד מבכירי הארגון דילג ישירות מתפקיד בסטייט דיפרטמנט ל־DAWN, והודה כי בעת שהיה עובד הממשל קיבל מידע מהארגון.

לאותם עוכרי ישראל ברור שלא יוכלו להתחיל בהוקעת גנץ או נתניהו. לכן הם בוחרים תחילה בחוליות החלשות שבתוך החברה הישראלית. קודם היו אלה "מתנחלים" שספגו סנקציות, ועכשיו "חרדים".

גלנט בביקור בגדוד "נצח יהודה", צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שתי קבוצות אלה הן ממילא שק חבטות בשיח הציבורי, והמרכז לא יתייצב להגנתן. כך הניחו. לכן יש להתחיל בהן את תהליך הדה־לגיטימציה לצה"ל ולמדינת ישראל. שיטת מצליח זו אכן צלחה להם באשר לפעילי הימין ביו"ש. הענישה הפיננסית כלפיהם התקבלה במשיכת כתף בישראל, וחבל.

אך בכל הנוגע ל"נח"ל החרדי" (כך נקרא הגדוד בעבר), הלקח הופק. הקונצנזוס הישראלי שרטט אתמול קו אדום עבה, כאשר אחרי נתניהו, גם גנץ, איזנקוט ולפיד (שהאירועים שעליהם התלוננו האמריקנים התרחשו בתקופתו כשר החוץ) הבהירו שחייל הוא חייל הוא חייל. רק מרב מיכאלי היתה, כדרכה, באופסייד.

ההתגייסות הזו של יריבי נתניהו חשובה. כי אם יש משהו שיעצור ברגע האחרון את ההחלטה שטרם פורסמה רשמית נגד נצח יהודה, זהו קונצנזוס ישראלי. זו הפרצה שדרכה ניסו אויבי ישראל לפרק אותה מבפנים.

בונים על קריסה פנימית

למהלך אחדותי זה חשיבות יוצאת דופן. שכן לא פחות מהאנרכיסטים (שלא ברור מדוע ישראל מאפשרת להם להסתובב חופשי בשטח), גם האיראנים, חמאס וחיזבאללה בונים על קריסה פנים־ישראלית כמנוף לניצחון עליה. בניגוד לאופי הישראלי־מערבי, שרוצה תשובות כאן ועכשיו, הם מקווים שהפלגנות האופיינית ליהודים תאכל אותנו מבית לאורך זמן.

לוחמי נצח יהודה בפעולה, צילום: דובר צה"ל

כך שאם יש משהו שעלינו לזכור במיוחד בפסח הזה הוא שאסור לתת לעמלק לפצל אותנו מתוכנו. האחדות הזו היא סוד הניצחון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר