נתניהו על הכוונה להטיל סנקציות על נצח יהודה: "שיא האבסורד ושפל ערכי"

האפשרות להטלת סנקציות מצד ארצות הברית הובילו לשורת תגובות במערכת הפוליטית • חבר קבינט המלחמה, בני גנץ: "תקדים מסוכן, וגם מעבירה מסר שגוי לאויבינו המשותפים" • סמוטריץ': "טירוף מוחלט"

לוחמי נצח יהודה בפעולה. צילום: דובר צה"ל

המערכת הפוליטית סוערת סביב הדיווח הערב (שבת) על האפשרות להטלת סנקציות אמריקניות על הגדוד החרדי "נצח יהודה" בשל חוסר עמידתה בתנאי "חוק לייהי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא פועל למנוע את ההחלטה. "אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה״ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי".

גם יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ הגיב לדברים: "גדוד נצח יהודה פועל בהתאם למשפט הבינלאומי. למדינת ישראל מערכת משפט חזקה ועצמאית, שיודעת לבדוק ולבחון כל הפרת חוק או חריגה מפקודות צה״ל, וכך גם נעשה. יש לי הערכה רבה לידידינו האמריקאים, אבל הטלת סנקציות על היחידה היא תקדים מסוכן, וגם מעבירה מסר שגוי לאויבינו המשותפים בזמן מלחמה. אפעל כדי שההחלטה הזו לא תעבור".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את ההחלטה: "החלטה להטיל סנקציות אמריקאיות על צה״ל בזמן שישראל נלחמת על קיומה היא טירוף מוחלט".

״הדיווח על כך שארה"ב מתכוונת להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה מהווה חציית קו אדום", אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "אם במשרד הביטחון לא יהיה מי שיגבה אבקש לקלוט אותם במשטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי. שורות מגב פתוחות כדי לקבל את הגדוד״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר