גנץ על התגובה לתקיפה האיראנית: "נבנה קואליציה אזורית ונגבה מחיר מאיראן בזמן שנכון לנו"

"איראן פגשה את עוצמתה של מערכת הביטחון הישראלית", אמר יו"ר המחנה הממלכתי • הוא הוסיף כי "העולם התייצב באופן ברור ביחד עם ישראל מול הסכנה - זו התוצאה" • לטענתו, מדובר ב"הישג אסטרטגי שעלינו למנף" • הוא ביקש להזכיר כי "טרם השלמנו את המשימות שלנו – ובראשן השבת החטופים והסרת האיום מתושבי הצפון והדרום"

גנץ על הדרישה לתגובה: "נבנה קואליציה אזורית - ונגבה מאיראן את המחיר, באופן ובזמן שנכונים לנו"

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, התייחס היום (ראשון) למתקפת איראן על ישראל בלילה יוצא הדופן שכלל שיגור מאות כטבמ"ים וטילים: "אתמול יצאה איראן למתקפה על ישראל – ופגשה את עוצמתה של מערכת הביטחון הישראלית".

"איראן היא בעיה עולמית, היא אתגר אזורי והיא גם סכנה לישראל, ואתמול, התייצב העולם באופן ברור ביחד עם ישראל מול הסכנה. ישראל נגד איראן, העולם נגד איראן - זו התוצאה. זהו הישג אסטרטגי, שעלינו למנף למען ביטחון ישראל", הדגיש גנץ.

יירוטים מעל הכנסת, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים

הוא המשיך והוסיף: "האירוע הזה לא נגמר – את הברית האסטרטגית ומערך שיתוף הפעולה האיזורי שבנינו ועמד במבחן המשמעותי שלו צריך לחזק דווקא עכשיו. ישראל הוכיחה אתמול שהיא עוגן של עוצמה צבאית וטכנולוגית, ועוגן של ביטחון במזרח התיכון. בזכות מפקדי צה"ל ולוחמיו, בזכות הטכנולוגיה, בזכות התעשיות".

לדבריו, "מול האיום של איראן – אנחנו נבנה קואליציה אזורית ונגבה מאיראן את המחיר, באופן ובזמן שנכונים לנו. והחשוב מכל - מול הרצון של אויבינו לפגוע בנו, אנחנו נתאחד ונתחזק".

יירוטים מעל שמי ישראל, אמש, צילום: רויטרס

"גם היום, עלינו לזכור שטרם השלמנו את המשימות שלנו – ובראשן השבת החטופים והסרת האיום מתושבי הצפון והדרום. אנחנו נמשיך במערכה, בנחישות ובאחריות. ויחד – ננצח".

לעומת גנץ, הטון של השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' בנוגע לתגובה נגד איראן מצד ישראל, חד וברור: "הגנה מרשימה עד עתה - עכשיו חייבים התקפה מוחצת", אמר השר לביטחון לאומי, והוסיף: "אסור שהתגובה של ישראל תהיה דרדלה, בסגנון הפצצות הדיונות שראינו בשנים הקודמות בעזה. תפיסות ההכלה והמידתיות הן תפיסות שעברו מהעולם בשבעה באוקטובר.כדי לייצר הרתעה במזרח התיכון - בעל הבית חייב להשתגע".

סמוטריץ' ובן גביר (ארכיון), צילום: יהודה פרץ

יו״ר הציונות הדתית טען: ""עיני כל המזרח התיכון והעולם כולו נשואות למדינת ישראל. אם התגובה שלנו תהדהד בכל המזרח התיכון דורות קדימה – ננצח. אם נבליג חלילה נכניס את עצמנו ואת ילדינו לסכנה קיומית מיידית. גורלנו בידנו. זו העת למנהיגות שמסוגלת להשיב את ההרתעה ושיש לה את האומץ להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל, לא בסיסמאות, במעשים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר