מועצת זכויות האדם של האו"ם אימצה החלטה אנטישמית, הנציגה הישראלית נטשה בזעם

ההחלטה האנטי ישראלית, משווה באופן מקומם את החטופים בעזה למחבלים העצורים בישראל • כמו כן, אינה מגנה כלל את מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר • ארה"ב וכמה מדינות נוספות הצביעו נגד • שגרירת ישראל לאו"ם בג'נבה: "ההחלטות שהתקבלו הן כתם על המועצה לזכוית אדם של האו"ם"

שגירת ישראל מירב אילון שחר. צילום: משלחת ישראל זנבה

המועצה לזכויות אדם של האו"ם בג'נבה אימצה היום (שישי) החלטה אנטי ישראלית, בסיום מושב המועצה ה-55, שבה האו"ם מגנה את ישראל על המלחמה בעזה, אך אינו מזכיר את החמאס או את פשעיו ב-7 באוקטובר. בתגובה לאימוץ ההחלטה, שגרירת ישראל לאו"ם בג'נבה, מירב אילון שחר, יצאה במחאה מהאולם.

ההחלטה משווה בין החטופים לבין עצורים החשודים בפעילות טרור, וכן יוצאת נגד זכותה של ישראל להגן על עצמה, בנוסף ההחלטה מספקת לגיטימציה להתנגדות הפלשתינים לכיבוש, קוראת להטלת אמברגו נשק על ישראל ומתעלמת במפגיע מאספקת נשק לחמאס על ידי איראן ובעלות בריתה.

מחבלים עצורים בחאן יונס. השוואה מקוממת, צילום: ללא קרדיט

ארה"ב הצביעה נגד ההחלטה האנטי הישראליות, כמו גם גרמניה, ארגנטינה, פראגוואי, בולגריה ומלוואי. בהמשך היום צפויה המועצה לאמץ עוד שלוש החלטות אנטי ישראליות נוספות, וארה"ב צפויה להצביע נגד כולן.

שגרירת ישראל לאו"ם בג'נבה, מירב אילון שחר, אמרה: "המועצה הזו ורבים מחבריה עסוקים יומם וליל בגינוי מדינת ישראל ובהגנה על ארגון הטרור חמאס ועל כל מי שמבקש לפגוע בנו ולהרוס אותנו. ההחלטות שהתקבלו היום הן כתם על המועצה לזכויות אדם ועל האו"ם בכללותו. בושה למועצה שמאמצת החלטה שלא מסוגלת אפילו להזכיר את חמאס, או את התקפות הטרור האכזריות שלו ב-7 באוקטובר.

ההרס במסיבת הנובה אחרי 7 באוקטובר. במועצת זכויות האדם באו"ם אפילו לא גינו, צילום: Getty Images

"מועצה שלא מגנה את הרצח האכזרי של יותר מ-1200 מבני עמינו, חטיפה של 240 נשים, גברים, ילדים ותינוקות. מועצה שלא מגנה מעשי אונס, הטלת מום והתעללות מינית בנשים, נערות וגברים ישראלים בידי החמאס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר