הקבינט החליט: מעבר ארז ייפתח להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה; הרש"פ: הוכנס דלק להפעלת משאבות מים

מדובר בכ־7,000 ליטר דלק שישמשו להפעלת משאבות של בארות מים בג'בליה ובעיר עזה • ההחלטה על הכנסת הסיוע, גם דרך נמל אשדוד, התקבלה בקבינט בתום השיחה הנוקבת בין ביידן לנתניהו אמש • בן גביר: "לא התקיימה הצבעה - ההודעה שפורסמה בנושא מטעם לשכת ראש הממשלה - אינה נכונה"

משאית עם סיוע הומניטרי לרצועת עזה במעבר כרם שלום (ארכיון) . צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון

בצל השיחה הקשה עם הנשיא ביידן, החליט אמש הקבינט המדיני-ביטחוני על הרחבת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, ככל הנראה בניסיון להיענות לדרישה האמריקנית ובמאמץ לבלום את מה שנראה יותר ויותר כצונאמי מדיני של ממש.

תיעוד ברשת אל-ערביה: עזתים בוזזים ברפיח משאית עם סיוע הומניטארי

במסגרת אותם צעדים, החליט הקבינט על פתיחת מעבר ארז בצפון הרצועה לכניסת סיוע הומניטרי. מעבר ארז הותקף במהלך 7 באוקטובר ומאז הוא אינו פעיל.

אך נראה שההחלטה לא מקובלת על כול חברי הפורום. השר איתמר בן גביר מסר בהודעה לילית כי "לא התקיימה הצבעה הערב בקבינט על הסמכת השרים גלנט וגנץ על הגברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה וההודעה שפורסמה בנושא מטעם לשכת ראש הממשלה - אינה נכונה".

השר איתמר בן גביר, צילום: חיים גולדברג/פלאש90
מעבר ארז, צילום: רפאל בן ארי

כזכור, במהלך השיחה שהתקיימה הערב בין רה"מ לנשיא האמריקני, אמר לו הנשיא כי "המדיניות האמריקנית ביחס למלחמה בעזה תיקבע לפי הצעדים שתנקוט ישראל בסוגיה ההמוניטרית". עוד הוסיף הנשיא באותה השיחה כי "נחוצה כעת הפסקת אש מיידית", לצד דרישה מנתניהו להרחיב את המנדט של צוותי המו"מ הישראלים.

הדלק כבר נכנס

נזכיר כי במסגרת הדיון בבג״ץ בנושא הסיוע ההומניטרי לעזה, הודיעה המדינה שהיא תתקן את צינור המים מישראל לרצועה.

ברשות הפלשתינית מגלים כי ביומיים האחרונים הוכנסו כבר כמויות דלק נוספות לצפון רצועת עזה בהיקף של 7,000 ליטר.

לפי הרשות, האספקה תשמש להפעלת משאבות של בארות מים בג'בליה ובעיר עזה. המים יוכלו לספק את צרכיהם של 320 אלף איש שנותרו באזור. מי שעומדת מאחורי המהלך היא רשות המים שבראשה עומד מאזן ר'אנים, מוותיקי הרשות שנהנה ממעמד של שר.

ילדים עזתים ממלאים מים בבקבוקים, צילום: אי.אף.פי

רשות המים הצליחה בשלושת השבועות האחרונים להכניס 19 אלף ליטר דלק לצפון רצועת עזה. כך שלמעשה, ביומיים האחרונים זינקה כמות הדלק המועברת לצפון הרצועה כמעט פי 4.

ברשות מסבירים כי האספקה דרושה לאור התנתקות החשמל באזורים אלה והמחסור בדלק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר