נשיא הפרלמנט האוסטרי ביקר בכפר עזה והתרגש עד דמעות: "איבדתי את המילים"

וולפגנג סובוטקה הגיע לסיור בקיבוץ מלווה ביו"ר הכנסת אמיר אוחנה • במקום הוא פגש את שמעון אלקבץ שבתו וחתנו נרצחו בשביעי באוקטובר, ואת צביקה רידר, שבנו דור נרצח בקיבוץ בארי • סובוטקה: "כל אחד שמנסה לייצר סימטריה בין חמאס לבין צה״ל, צריך לבוא לפה"

נשיא הפרלמנט האוסטרי וולפגנג סובוטקה עם שמעון אלקבץ ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

נשיא הפרלמנט האוסטרי, וולפגנג סובוטקה, הגיע לסיור בקיבוץ כפר עזה ולא הצליח לעמוד במחזות ובתיאורים שנחשפו בפניו.

לבקשת האב השכול: נשיא הפרלמנט האוסטרי ויו״ר הכנסת אמרו יחד ״עם ישראל חי״ בכפר עזה// נתן וייל דוברות הכנסת

סובוטקה שהגיע מלווה ביו"ר הכנסת אמיר אוחנה נפגש עם צביקה רידר, אביו של דור ז״ל שנרצח בקיבוץ בארי בשבעה באוקטובר, וערך סיור בביתם של סיון אלקבץ ונאור חסידים ז״ל (שנרצחו בשבת השחורה), יחד עם אביה של סיון, שמעון אלקבץ.

ההורים השכולים שיתפו את נשיא הפרלמנט האוסטרי ביום האחרון של ילדיהם, והאחרון התרגש עד כדי דמעות. אירוע מרגש נוסף נרשם כשצביקה רידר ביקש מכל המשתתפים בביקור לומר יחד כולם "עם ישראל חי", כפי שאירע בהלוויה של בנו דור.

"לא יכול להביע את הצער"

בתום הביקור אמר נשיא הפרלמנט האוסטרי, וולפגנג סובוטקה: ״כל מה שקרה כאן קרה בגלל שהם יהודים - האלימות והברבריות כלפי היהודים חייבת להיפסק. איבדתי את המילים, אני לא יכול להביע הצער, מה שקרה זה בלתי יאמן. אנו צריכים להילחם בכל ארגוני הטרור - בייחוד בחמאס. כל אחד שמנסה לייצר סימטריה בין חמאס לבין צה״ל, צריך לבוא לפה״.

נשיא הפרלמנט האוסטרי ברגע של סולידריות, מחובק עם שמעון אלקבץ שבתו סיון וחתנו נרצחו בכפר עזה, צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת
נשיא הרפלמנט האוסטרי וולפגנג סובוטקה בכפר עזה: "מה שקרה הוא בלתי ייאמן", צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה: "הנשיא סובוטקה מבין שלא מדובר בסכסוך מקומי, אלא במלחמה בין כוחות האופל והרשע לבין העולם החופשי, כי זה בדיוק מה שישראל מייצגת באזור הזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר