"נסה לדמיין את ילדיך בידי השטן": משפחות החיילים החטופים ייפגשו היום עם רה"מ

נתניהו צפוי להיפגש עם הורי החיילים המוחזקים בשבי בלשכתו בירושלים • הפגישה מתקיימת במענה לבקשת ההורים, בנפרד מיתר משפחות החטופים • לפני מספר שבועות התקיימה פגישה דומה עם משפחותיהן של החיילות • גורם המעורה בפרטים: "ישראל מקיימת קשר רציף עם המתווכחות - מדובר במו"מ מורכב והמאמצים לא נפסקים"

משפחות החיילים החטופים טרם הפגישה. צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לפגוש היום (חמישי) אחר הצהריים בלשכתו את הורי החיילים המוחזקים בשבי חמאס בעזה. הפגישה תתקיים בלשכת ראש הממשלה בירושלים במענה לבקשת הורי החיילים לקיים עמם פגישה נפרדת מיתר משפחות החטופים.

משפחות החיילים החטופים: "ראש הממשלה נסה לדמיין את ילדיך מוחזקים בידי השטן" // משה בן שמחון

בשבועות ובחודשים האחרונים נועד נתניהו עם משפחות חטופים בכלל, ובהם משפחות חיילים, אך כעת לאור הדיווחים על עסקה בשלבים, ביקשו הורי החיילים שבשבי להיפגש ביחידות עם נתניהו וכן עם צוות מנהלת החטופים במשרד ראש הממשלה והממונה לנושא גל הירש.

המאמצים לא פוסקים לרגע

לפני מספר שבועות התקיימה פגישה דומה של נתניהו עם הורי החיילות בשבי בנפרד מיתר המשפחות וכעת לאחר שהתקיימו פגישות בין הרמטכ"ל, שר הביטחון וחבר הקבינט אריה דרעי עם משפחות החיילים, תתקיים פגישה זהה עם נתניהו.

הצהרת משפחות החיילים החטופים, צילום: משה בן שמחון

בניגוד לפרסומים קודמים כאמור לא מדובר בפגישה ראשונה עם אותן משפחות. במרכז הפגישה יעמוד הדיווח על חזרת המשלחת הישראלית לארץ, אולם גורם המעורה בפרטים אמר היום כי "המאמצים לא פוסקים לרגע".

לדבריו, ישראל מקיימת קשר רציף עם המתווכות בנושא ובראשן ארה"ב וכן שמדובר ב"משא ומתן מורכב והמאמצים לא נפסקים לרגע". הדברים האלה מאירים באור אחר על עמדת חמאס שדורשת את סיום הלחימה וחרף עמדת ישראל שלא לשאת ולתת עליה, עדיין ישנם מגעים שמנסים להוביל לשחרור החטופים משבי ארגון הטרור.

מסע האלונקות של משפחות החטופים, צילום: אורן בן חקון

מדובר במסר מעודד גם להורי החטופות ששמעו השבוע את עדותה של עמית סוסנה ששוחררה מהשבי אודות הפגיעות המיניות שסבלה מהן בשבי.

"הופקרו ב-7 באוקטובר"

משפחות החיילים שחטופים בעזה מסרו הבוקר הצהרה בבקו"ם, לפני פגישתם המתוכננת עם ראש הממשלה. המשפחות אחזו בפוסטרים של ילדיהן עם הכיתוב "הופקר ב-7 באוקטובר".

משפחות החיילים החטופים לפני פגישתם עם נתניהו, צילום: יוסי זליגר

ענת אנגרסט, אמו של החטוף מתן אנגרסט, אמרה: "שתקנו עד היום, הפחידו אותנו. אין לנו איך לדעת אם הם עדיין בחיים, שורדים את הגיהינום. הבנים שלנו הופקרו בדרך שבה הוצבו על הגנת המדינה. רובם שילמו בחייהם ומוחזקים כגופות נרקבות בידי האויב. ראש הממשלה, אנחנו דורשים לשים על השולחן בצורה גלויה - מהו מחיר הפקרת הבנים שלנו? עם איזה מצב בלתי הפיך מדינת ישראל לא תדע להתמודד?"

אורנה נאוטרה, אמו של החייל החטוף שמוחזק בשבי חמאס עומר נאוטרה, אמרה בהצהרה כי "אף שר לא יצר קשר ולא נפגש איתנו מיוזמתו. אנחנו אלה שיוזמים, מתרוצצים עם לב מדמם בין משרדי ממשלה ומגלים שהשקט מצידנו היה כל כך נוח שמרבית השרים הופתעו לגלות שיש בכלל חיילים בין החטופים".

היא פנתה לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, תנסה לדמיין את הבנים שלך מוחזקים חצי שנה בידי השטן. אחרי חצי שנה, גם הגברים הצעירים - כולם הומניטריים. לכל מי שחושב ש'אין מקום לדון גם בחיילים', אנחנו מודיעים - אין זמן אחר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר