יהודי התפוצות בסכנה - ההאשמות השטניות נגד היהודים במערב הן שלב אחד לפני שימוש באלימות

לא עובר יום מבלי שנתבשר על יהודי נוסף שהותקף בארה"ב או בבריטניה • האווירה הארסית כלפי ישראל, שמייצגת את הרוע המוחלט ומואשמת כי היא מבצעת רצח עם רק גוברת • היהודים בניכר עומדים בחזית המערכה, חשופים וללא כל הגנה - החשש לרכושם ולחייהם הוא אמיתי

הפגנה בבריטניה. לא עובר יום בלי תקרית , צילום: GettyImages

השמיים מתקדרים מעל מדינת ישראל ומעל העם היהודי. לא עובר יום מבלי ששר אירופאי בכיר או חברי פרלמנט כאלה ואחרים יאשימו את ישראל בפשעי מלחמה. לא עובר יום מבלי שנתבשר על יהודי נוסף שהותקף בארה"ב או בבריטניה. אפילו סין, שנמנעה בעבר משימוש בפלטפורמות שלרשותה נגד יהודים, עוסקת כעת בהפצת תעמולה אנטישמית מזעזעת.

הנסיך הירוק מצטרף למערך ההסברה הישראלית: "בכל מקום שלא תלך - יש שנאה כלפי ישראל וכלפי העם היהודי״ (07.02.24) // מערך ההסברה הלאומי

קשה להאמין שכל זה קורה פחות מחצי שנה לאחר שמדינת ישראל חוותה את היום הקשה בתולדותיה, עם מספר הקורבנות הגדול ביותר ביום אחד מאז השואה. הסימפתיה והתמיכה בישראל נמשכו זמן קצר בלבד, וכעת העוינות הולכת וגוברת. התקשורת, הפוליטיקאים, מארגני ההפגנות ונושאי הנאומים קובעים את הטון ומייצרים את האווירה הארסית כלפי ישראל. עבור אלה, ישראל היא הרוע המוחלט ומייצגת רצח עם, פשעי מלחמה והרעבה שיטתית של תושבי עזה.

האשמות שטניות וחסרות בסיס נגד יהודים אינן דבר חדש. לדוגמה, עיתון מוביל בקנדה מפרסם בלי בושה קריקטורה המציגה את ראש ממשלת ישראל כערפד. גם המגזין הספרותי "לונדון רוויו אוף בוקס" משווה בעמוד השער שלו את ישראל לגרמניה הנאצית. די לצפות בכל ראיון בתקשורת המערבית עם דובר ישראלי כדי לחוש את הגועל ואת הרתיעה מנציגיה של ישראל. כל זה, כמובן, לא קורה בקטאר או באיראן - כי אם במדינות המערב.

אנטישמיות בהונגריה, צילום: איי.אף.פי.

ההיגיון, למרבה הצער, לא משחק תפקיד. זה ניכר כשמאשימים את ישראל בהרעבה מכוונת של תושבי עזה. הטלת מצור ומניעת אספקה מהאויב הן טקטיקות מלחמתיות מקובלות, שמופיעות במדריכים הרשמיים של צבאות ארה"ב ובריטניה. מסיבות מדיניות, ישראל נאלצה לוותר על הטלת מצור אפקטיבי. באזורים מסוימים של הרצועה (רפיח ודיר אל־בלח, למשל) יש מזון בשפע. אינספור סרטונים ועדויות זמינים ברשת כדי להוכיח זאת.

ובכל זאת, האיחוד האירופי, משרד החוץ של ארה"ב והתקשורת במערב לוקחים חלק בקמפיין תעמולה שהפלשתינים מנהלים בנושא. לא מועילות גם ההודעות היומיומיות של ישראל שלפיהן מי שמונעים העברת אספקה נוספת לרצועה הם דווקא הפלשתינים.

39% מהישראלים סוברים כי יהודי אירופה צריכים לעלות לישראל על רקע האנטישמיות הגואה באירופה ובעולם כולו, צילום: ללא

אמנם יש גם סימנים חיוביים: בסקרי דעת קהל בארה"ב ובצרפת, למשל, מובעת תמיכה ציבורית נרחבת בישראל. ייתכן שהרוב הדומם לא שותף לקרנבל התוקפנות נגד ישראל והעם היהודי, שכן הוא מבין היטב כי ישראל נלחמת על חייה, וכי איום האסלאם הרדיקלי מופנה כלפי המערב לא פחות משהוא מופנה כלפי ישראל.

דה־הומניזציה והצגתם של אדם או של קבוצת אנשים כמי שמייצגים את הרוע המוחלט הן שלב אחד לפני שימוש באלימות. לדידם, לנוכח מה שהם מחשיבים פשעים מחרידים, העולם יהיה מקום טוב יותר ללא מדינת היהודים. גם דמם של יהודי התפוצות, שלא מתנערים ממנה בחריפות - מותר.

כרזות אנטישמיות בלונדון, צילום: ללא

האחרונים עומדים בחזית המערכה, חשופים וללא כל הגנה, אל מול עוד ועוד איומים ותקריות אנטישמיות. החשש לרכושם ולחייהם הוא אמיתי. אין כל ודאות שהמון זועם או בודדים שטופי מוח לא יפעלו נגדם. הסכנה עבורם היא ברורה ומיידית.

הכותב הוא עמית במכון משגב לביטחון לאומי ולאסטרטגיה ציונית ובמכון בן־גוריון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר