משבר בממשלה: בוטלה ישיבת השרים לאישור הטיוטה לחוק הגיוס

מחר יחול המועד האחרון להגשת טיוטת הממשלה לבג"ץ באשר למתווה עתידי לחוק • ישיבתם לאישור הסעיפים תוכננה להתקיים הבוקר, אך נדחתה עד לביטולה • ראש הממשלה יציע: קביעת יעדי גיוס בסך 2,500 חרדים בשנה • נתניהו נפגש עם ראשי הסיעות החרדיות

לקראת חוק הגיוס: הפגנה ליד ביתו של הרב לנדו בבני ברק // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

יותר מדי צדדים מושכים בשמיכה: כחלק מהמאמצים לגיבוש סעיפי הטיוטה שתוגש לבג"ץ באשר לחוק הגיוס, נתניהו ולוין נפגשו עם ראשי הסיעות החרדיות שמתנגדות לחוק. שרי הממשלה היו אמורים להיפגש ולאשר את סעיפי החוק היום ב-11:00, הפגישה נדחתה שוב ושוב, עד להודעה הנוכחית על ביטולה. מוקדם יותר בפגישת רה"מ והיועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, בנושא, נתניהו הציע קביעת יעדי גיוס בסך 2,500 חרדים בשנה.

במקביל למאמצים, ביהדות התורה מאיימים כי הרבנים עשויים להורות להם לפרוש מהממשלה, במידה ויהיו יעדי גיוס גבוהים וסקנציות משמעותיות על מסרבי הגיוס. יש לציין כי סביר שמדובר באיומי סרק מצד המפלגה החרדית.

הדרך לחוק הגיוס, צילום: אורן בן חקון

עיקרי חוק הגיוס הנוכחיים הם הקמת גדוד חרדי במחזור גיוס אוקטובר 2024, שיאפשר שירות של הציבור החרדי בצה"ל במתווה מותאם וכן יכלול מסלולים ייעודיים מוכווני תעסוקה עתידית. נוסף על כך, נבחנת הקמת מסלול ביטחוני בשירות האזרחי, ייקבעו יעדי גיוס שנתיים ויוטלו סנקציות כלכליות למוסדות חינוך חרדים שהלומדים בהם בגיל גיוס, אך לא מתגייסים. כמו כן, על פי המתווה הנוכחי צפוי להכיל סעיף שיכלול לוח זמנים לעמידה ביעדים, כלומר שלפיו תזכיר החוק יפורסם לציבור עד 21 באפריל 2024. 

מפגינים נגד חוק הגיוס מתחת לבית של היועמ"שית, צועדים לביתו של השר ווסרלהאוף // ללא

החוק כאמור זוכה להתנגדות חריפה מצד הסיעות החרדיות, אותן נתניהו מנסה לפייס, כדי שיוכלו להגיע להסכמה רחבה בממשלה על מתווה נוכחי לחוק הגיוס. מנגד, גנץ מאיים כי אם יעבור חוק שייתר את גיוס החרדים - יפרוש ממשלת החירום הנוכחית. כמו כן, מפגינים נגד חוק שיפתור את החרדים מגיוס מחו מחוץ לביתה של היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, וממשיכים כעת להפגין מתחת לביתו של השר לפיתוח הנגב והגליל ולחוסן הלאומי, יצחק ווסרלהאוף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר