האשמת ישראל ואוקראינה בפיגוע ברוסיה והתקפלות מביכה: מופע הציוצים המביש של אחמד טיבי

בעקבות פיגוע הטרור במוסקבה פרסם חבר הכנסת סדרת ציוצים שבהם ניסה "לרתום" את האירוע הרצחני ברוסיה לטובת האג'נדה הפוליטית האנטי-ישראלית שלו • זה נגמר במחיקת ציוץ והסבר מתפתל

ח"כ אחמד טיבי (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

בעקבות פיגוע הטרור במוסקבה, פירסם ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) סדרת ציוצים ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), שבהם ניסה לרתום את הפיגוע הרצחני ברוסיה לטובת האג'נדה הפוליטית האנטי-ישראלית שלו, רק כדי שסדרת הציוצים תתפוצץ בפניו ותשאיר עליהן בוץ וירטואלי.

חשבון הטוויטר "בודקים" פירסם כי טיבי התחיל בקטן: סימון "לייק" לציוץ של תאוריית קונספירציה חסרת בסיס עובדתי, שטוענת שסביר להניח שישראל מעורבת בפיגוע הטרור ברוסיה.

מאוחר יותר כתב טיבי: "הודעה לציבור הגזענים: זה היה לייק בטעות כי לא שמתי לב לתחתית הציוץ. טעות. עיקרו נגד דאעש ולכן לייקתי".

מאוחר יותר, פירסם טיבי ציוץ עצמאי, שבו ניסה לערוך השוואה בין הטבח ב-7 באוקטובר, והתגובה הישראלית והאמריקאית שהגיעו בעקבותיו, לפיגוע באולם הקונצרטים במוסקבה. כדי למתוח את קו העקום הזה בין שתי הנקודות, טיבי יצא מתוך נקודת הנחה שאוקראינה אחראית לפיגוע ברוסיה (או שלכל הפחות רוסיה תטעו שכך היה).

הציוץ של טיבי שנמחק מ-X, צילום: צילום מסך

טיבי מחק את הציוץ, אך משתמשי טוויטר עם יד זריזה על המקלדת תיעדו אותו:

 

אחרי שהתבררה זהותם של מבצעי הפיגוע (מחבלי דאעש), הבין טיבי את טעותו ופרסם "ציוץ הבהרה" מגושם:

"כתבתי לפני שראיתי את ההודעה על אחריות דאעש (שעדיין מחייבת אימות כי לעתים הודעות על אחריות דאעש הן ביוזמת גוף אחר). הכוונה היא המוסר הכפול של ארה׳ב . והמוסר הכפול לגבי הרג האזרחים בעזה. אפשר לחזור לכל פיגוע או הפצצה במלחמת רוסיה אוקראינה לגבי הסטנדרט הכפול של הממשל.

בשלב זה, טיבי הפסיק לצייץ - והפעילות האחרונה שלו ברשת היא שיתוף מערכון של "זהו זה" (כאן 11), שבו אבי קושניר מחקה את רה"מ נתניהו בשנת 2048 ומדבר על המשך הלחימה בעזה במסגרת "חרבות ברזל".

הדחה בדרך?

התגובות במערכת הפוליטית, בעיקר בצד הימני, היו סוערות, כצפוי. הגדילו ועשו אנשי מפלגת "עוצמה יהודית" שפרסמו הודעה לפיה "בעקבות תמיכתו של תומך הטרור אחמד טיבי בקונספירציה לפיה ישראל עומדת מאחורי הפיגוע ברוסיה, יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר יחל הערב באיסוף 70 חתימות של חברי כנסת מכל סיעות הבית לצורך קיום ההליך להדחת ח"כ טיבי". 
 
בתגובה תקף השר עמיחי אליהו ברשת X: "הוא מסתובב במסדרונות הכנסת עם חליפה יפה.  זורק עוד משפט מזויף על שלום ודו קיום. הכירו את ד"ר ח"כ אחמד טיבי, יועצו של הרוצח יאסר ערפאת, חביב התקשורת הישראלית, רופא, צ'ארמר, אנטישמי עלוב נפש וקונספירטור סוג ג'".

 
בהמשך תקף ישירות את הציוץ המדובר: "הפעם באמתחתו - תמיכה בקונספירציה כביכול ישראל עומדת מאחורי הפיגוע במוסקבה. תודה לך מר טיבי, תודה על שמדי פעם אתה שב ומזכיר לאזרחי ישראל מי אתה באמת". 
 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר