הקונגרס האמריקני בהחלטה היסטורית: אונר"א לא תמומן עד שנת 2025 לפחות

איסור מימון סוכנות הסיוע לפליטים הפלשתינים תהיה עד לחודש מרץ בשנה הבאה • ההחלטה הייתה חלק מאישור חבילת התקציב שמנעה את השבתת הממשל האמריקני • 175 מיליון דולר יועברו בכל זאת במסלול עוקף אונר"א לפלשתינים בגדה המערבית ובעזה • שר החוץ ישראל כ"ץ: "אני קורא למדינות נוספות ללכת בעקבות ארה"ב"

הקונגרס האמריקני (ארכיון). צילום: איי.אף.פי

הקונגרס האמריקני אישר הלילה (בין שישי לשבת) הצעה שאוסרת על מימון סוכנות הסיוע לפליטים הפלשתינים אונר"א עד שנת 2025 לפחות. ההצעה מגיעה כחלק מאישור חבילת התקציב שמנעה את השבתת הממשל האמריקני.

הקלטה: כך נשמע מחבלים שעובדים במקביל כמורים בבית ספר של אונר"א בדיר אל-בלח // דובר צה"ל

175 מיליון דולר יועברו בכל זאת במסלול עוקף אונר"א לפלשתינים בגדה המערבית ובעזה - מדובר בקיצוץ משמעותי לעומת 2023. 

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על ההחלטה שעברה בתמיכה דו מפלגתית בבית הנבחרים ובסנאט האמריקני להקפיא את המימון לאונר"א לפחות עד מרץ 2025, ובפוסט שפרסם ברשת החברתית X, כתב: "האיסור ההיסטורי על מימון של ארה"ב לאונר"א שעבר היום בתמיכה דו-מפלגתית גורפת, מוכיח את מה שידענו לאורך כל הדרך: אונר"א היא חלק מהבעיה ואינה יכולה להיות חלק מהפתרון".

לוחמי צה"ל במטה אונר"א בעזה, צילום: רויטרס

לדבריו: "אונר"א לא תהיה חלק מעזה לאחר שחמאס ייעלם מעזה". הוא ממשיך ומוסיף: "אלפי עובדי אונר"א מעורבים בפעילות הטרור של חמאס ומתקניהם שימשו למטרות טרור. אני קורא למדינות נוספות ללכת בעקבות ארה"ב ולאסור מימון לארגון הזה".

"תודה ליו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון, למנהיג המיעוט בבית הנבחרים האקים ג'פריס, למנהיג הרוב בסנאט הסנאטור צ'אק שומר ולמנהיג המיעוט בסנאט הסנאטור מיץ' מקונל, על המנהיגות שלכם והמשך התמיכה הדו מפלגתית בישראל במהלך המלחמה הצודקת שלנו נגד משטר הטרור הרצחני של חמאס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר